متن را ازسایتهای وب، شکار، ذخیره سازی و مرتب نمائید
قدم 1
کاررا با اجرای یک مرورگر وب آغاز کرده،آدرس http://quotepad.info را در نوار آدرس آن وارد نموده و سپس کلید Enter را فشار دهید. وقتی سایت مورد نظربارگذاری شد، بر روی لینک Download کلیک نموده(این نرم افزار در حال حاضر در نسخه 2،2 خود می باشد) و سپس گزینه Save را از جعبه محاوره ای File Download انتخاب کنید. در صفحه بعدی، محلی را برای ذخیره سازی فایل بارگذاری شده انتخاب کرده و سپس بر روی کلید Save کلیک نمائید. فایل مورد نظر بسیار کوچک است و بارگذاری آن تنها چند لحظه طول خواهد کشید.قدم 2
Quotepad بصورت یک فایل فشرده سازی شده بارگذاری خواهد شد، اما ویندوز همه چیز را درباره این نوع فایل می داند، پس برای ادامه کار صرفاً فایل مربوطه را یافته و بر روی آن دو بار کلیک نمائید. هنگامیکه پنجره مربوطه باز شد، آیکن Setup را پیدا کرده و بر روی آن دو بار کلیک نمائید. از هشدارهای امنیتی صرفنظر نموده و بر روی گزینه Run کلیک کنید. پس ازآغاز ویزارد، از اعلانهای آن پیروی کرده ، تنظیمات پیش فرض و همچنین توافقنامه مجوز را بپذیرید( در صورتی که مایل باشید، گزینه ای برای نصب این برنامه بر روی یک درایو USB در اختیارتان قرار دارد) و سپس بر روی کلید Finish کلیک نمائید. زبان مقتضی خود را انتخاب نموده، گزینه « Do not show again» را فعال کرده و سپس بر روی OK کلیک نمائید.قدم 3
پس ازیک لحظه، پنجره Quotepad ظاهر خواهد شد. بطور پیش فرض، این پنجره تقریباً در قسمت بالا و سمت راست صفحه نمایش قرار گرفته و به حاشیه دسک تاپ شما چسبیده است. هنگامیکه نشانگر ماوس خود را از این پنجره دور می کنید، تقریباً ناپدید شده و تنها یک نوار نارنجی رنگ باریک بر روی حاشیه سمت راست صفحه نمایش را از خود باقی می گذارد. اگر نشانگرماوس را بر روی این نوار حرکت دهید، پنجره مجدداً ظاهر خواهد شد. شما می توانید یادداشتهائی را مستقیماً در این پنجره تایپ نموده و یا آنها را از یک سایت وب کپی کنید.اجازه بدهید استفاده از آن را آغاز کنیم.قدم 4
حالا ما به یک سایت مرتبط با چادرهای مسافرتی می رویم. ما اطلاعات جالبی را درباره یک چادر سبک وزن پیدا کرده ایم که می خواهیم بعداً باز هم به آن مراجعه نمائیم. بنابراین، می توانید متن مورد نظر را با مکان نما و استفاده از کلید Shift انتخاب کرده، کلیدهای Ctrl و Q را بطور همزمان برای کپی شدن متن انتخاب در یک یادداشت جدید Quotepad فشار داده، سپس دریک خط سوژه خالی کلیک نموده و عنوانی نظیر « Camping-Tarpent» را وارد کرده و نهایتاً برای تکمیل یادداشت جدید بر روی OK کلیک نمائیم.قدم 5
به اضافه کردن کلیپهائی از سایتهای وب مختلف ادامه داده و یا صرفاً بر روی یادداشت بالائی (که یک Placeholder به حساب می آید)کلیک نموده و یادداشت جدیدی را تایپ کنید.این روش به شما کمک می کند تا یک عنوان توصیفی را برای هر یادداشت وارد نمائید.برای مثال،همه یادداشتهای مربوط به گردش ما درتعطیلات شامل عبارت «Camping» هستند. ارتفاع پنجره Quotepad را با کشیدن لبه های بالائی یا پائینی آن تغییردهید.با افزایش تعداد یادداشتهای ذخیره شده،برنامه یک نوار Scroll را به پنجره خود اضافه می کند. برای آنکه تنها یادداشت های مرتبط با یک موضوع خاص نمایش داده شوند،بر روی آیکن ذره بین کلیک کرده و عنوان مورد نظر خود را درجعبه خالی Filter تایپ نمائید.قدم 6
استفاده ازفرمان Filter در عین حال به شما امکان می دهد تا صرفاً یادداشتهائی را مشاهده کنید که حاوی عبارت جستجو هستند. برای مثال، ما در اینجا تایپ عبارت« hammock» را آغاز کرده ایم و Quotepad تمام یادداشت ها را به استثنای یکی از آنها که ما از سایت وب hammock-camping کپی کرده بودیم، مخفی می نماید . بر روی آیکن لینک وب در گوشه پائین و سمت راست یادداشت کلیک کنید. هنگامیکه آدرس سایت وب در یک پنجره Pop-up ظاهر شد، بر روی آن کلیک کنید تا صفحه وب مربوطه در یک برگه جدید در مرورگر وب شما بارگذاری گردد.قدم 7
Quotepad در عین حال به شما امکان می دهد تا آلارمهائی را به یادداشتهای بخصوص اضافه کنید. برای اینکار، بر روی آیکن سنجاق در نوار عنوان برنامه کلیک نمائید تا به دسک تاپ شما الصاق گردد( به این ترتیب دیگر مرتباً مخفی نخواهد شد)، سپس منوی برنامه را با کلیک برروی مثلثی که در سمت چپ نوار عنوان برنامه قرار دارد، باز کنید. گزینه New reminder را از منو انتخاب کرده و سپس هنگامیکه جعبه محاوره ای مربوطه بازشد، یک تاریخ و ساعت برای آلارم و همچنین یک موضوع و کمی متن توصیفی را برای آن وارد نمائید.Quotepad از هر دو نوع آلارم On-Off و تکرار شونده پشتیبانی می کند. وقتی کارتان در اینجا به پایان رسید، بر روی OK کلیک نمائید.قدم 8
صرفنظر از اینکه Quotepad به دسک تاپ الصاق شده است یا خیر، جعبه محاوره ای آلارم در تاریخ و ساعت تنظیم شده توسط شما ظاهر گردیده و بطور خودکار بر روی تمام پنجره های باز دیگر قرار می گیرد( صرفنظر از اینکه چه برنامه های دیگری در حال اجرا هستند).شما می توانید آلارم را با انتخاب یک زمان جدید از منوی Dropdown پائین این جعبه محاوره ای، ویرایش تنظیمات به تعویق انداخته، آن را با کلیک بر روی کلید Change reminder ویرایش کرده و یا با کلیک بر روی کلید OK تائید نمائید. گزینه آخر باعث می شود که آلارم مرخص گردیده و جعبه محاوره ای مربوطه نیز بسته شود.قدم 9
پیش از آنکه صحبت خود را به پایان برسانیم، اجازه بدهید به چند نکته دیگر نیز اشاره کنیم. یکبار دیگر منوی برنامه را باز کرده و اینبار گزینه Settings را انتخاب نمائید. شما از اینجا می توانید راه اندازی شدن (یا نشدن) Quotepad با ویندوز، دسترس پذیری آن از Notification Area سمت راست Taskbar و یا ترکیبهای کلید برای شکار متن از صفحات وب و نظایر آنها را پیکربندی کنید. در عین حال بد نیست بر روی برگه Main Window کلیک نموده و احتمالاً الگوهای رنگی مختلف را بررسی کرده یا اندازه متن را برای نمایش یادداشتهای بیشتر تغییر دهید.قدم 10
درنهایت، بر روی برگه Database کلیک در جعبه محاوره ای Quotepad Settings کلیک نمائید. این بخش امکان ایجاد یک بانک اطلاعاتی جدید برای ذخیره سازی یادداشتهای مربوط به یک پروژه خاص را در اختیار شما قرار می دهد( تفکیک پروژه ها در بانکهای اطلاعاتی متفاوت، به افزایش سرعت جستجو و عملکردهای شما کمک خواهد کرد). شما در عین حال می توانید در این برگه از بانک اطلاعاتی جاری به بانک دیگری که قبلاً ایجاد کرده اید، سوئیچ نمائید. امکان تهیه کپی پشتیبان از بانکهای اطلاعاتی ایجاد شده نیز وجود خواهد داشت.فرمتهای PDF آنلاین را به آسانی پر کنید
قدم 1
یک مرورگر وب را اجرا نموده و آن را به آدرس www.fillanypdf.com هدایت کنید. هنگامیکه صفحه خانگی این سایت وب ظاهرشد، بر روی کلید «Sign up for Free» در سمت چپ صفحه( زیربخش Member Login) کلیک نمائید. حالا باید یک فرم ثبت نام کوتاه را پر کرده و یک کلمه عبور با حداقل 6 کاراکتر طول را انتخاب نمائید. در انتها، بخش شرایط استفاده (Terms of Use) را تیک زده و سپس بر روی کلید Submit کلیک نمائید.قدم 2
یک eMail تائیدی(Confirmation) به آدرسی که در فرم قدم 1 پر کرده اید، ارسال خواهد شد. با اینحال، شما نیازی ندارید که بر روی چیزی در این پیام eMail کلیک نمائید . صرفاً در مرورگر وب خود بمانید و با کلیک بر روی کلید Home در گوشه بالا و سمت چپ صفحه، به صفحه خانگی سایت برگردید. حالا نام کاربری و کلمه عبور خود که در مرحله قبل انتخاب کرده بودید را در بخش Member Login وارد کرده و سپس بر روی کلید قرمزرنگ Login کلیک نمائید.قدم 3
سایت وب Fill Any PDF حالا صفحه حساب کاربری شما را نمایش خواهد داد. از آنجائیکه ما هنوز هیچ کاری را با این سرویس انجام نداده ایم، چیز زیادی برای مشاهده در این قسمت وجود ندارد. بعنوان اولین قدم، باید یک فرم PDF که قرار است پر شود را به این سایت Upload کنید. اگر بلافاصله یک نمونه از چنین فرمی را در اختیار ندارید، سایتهای وب دولتی محلهای مناسبی برای یافتن آنها هستند. پس از انتخاب و بارگذاری فرم PDF مورد نظر خود، به صفحه حساب کاربری Fill Any PDF برگشته و سپس بر روی لینک Import Form کلیک نمائید.قدم 4
صفحه Import Page نیاز دارد که شما نامی را برای فرم Upload شده انتخاب کنید، بنابراین یک نام توصیفی مناسب را در فیلد Name وارد نمائید. حالا بر روی کلید Browse در کنار فیلد Fill کلیک کرده و از مرورگر ویندوز برای تعیین محل و انتخاب فرم PDF مورد نظر خود استفاده نمائید. فیلدهائی که در سمت راست این صفحه قرار گرفته اند، اختیاری هستند و در واقع برای استفاده توسط بنگاه های تجاری در نظر گرفته شده اند که از کنترلهای اسناد ( برای خودکارسازی شماره گذاری اسناد و اعمال داده های تجدید نظر و امثالهم ) استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر گزینه، کافی است بر روی علامت سئوال آبی رنگی که در کنار آن قرار گرفته، کلیک نمائید. در غیر اینصورت، برای Upload کردن فایل بر روی کلید Submit کلیک نمائید.قدم 5
در اینجا فرم ما به سایت Fill Any PDF بارگذاری شده است. ظاهر فرم PDF در اینجا دقیقاً به همان صورتی است که اگر در PC خود بر روی فایل مربوطه کلیک نموده و آن را باز می کردید، نمایش داده می شد. با اینحال، تفاوت بزرگ نمای این سایت در آن است که می توانیم از تسهیلات Fill Any PDF برای پر کردن اکثر و یا تمام قسمتهای فرم استفاده کنیم، بدون آنکه مجبور باشیم به دستنوشته متوسل شویم. برای شروع کار، بر روی کلید Type/Write در نوار ابزار بالای فرم کلیک نمائید.قدم 6
بر روی کلید Type کلیک نموده، سپس نشانگر ماوس خود را به اولین قسمت از فرم که باید پر شود حرکت داده و سپس کلیک کنید. حالا شما می توانید مستقیماً در داخل فرم تایپ نمائید. Fill Any PDF بطورخودکار تلاش می کند تا یک اندازه فونت مناسب را انتخاب نماید، اما اگر فونت انتخابی این سایت بیش از حد بزرگ یا کوچک است، از جعبه اندازه فونت در سمت راست نوار ابزار برای تنظیم آن استفاده کنید. به همین ترتیب، رنگ پیش فرض متن نیز سیاه خواهد بود. اگر می خواهید از یک رنگ متفاوت استفاده کنید، بر روی جعبه انتخاب رنگ که در سمت راست تنظیم اندازه فونت قرار گرفته است، کلیک نمائید.قدم 7
ما در هنگام وارد کردن مقدار هدیه، اشتباه کرده و آن را بیش از حد بالاتر از خط مربوطه قرار داده ایم. با اینحال، به آسانی می توانید اینگونه مشکلات را برطرف کنید.درحالیکه ابزار Type انتخاب شده است، بر روی ورودی مشکل ساز کلیک نموده ، کلید ماوس را نگهداشته و سپس ورودی مورد نظر را به محل صحیح آن بکشید.قدم 8
فرم مورد نظر ما دارای چند Checkbox(مربع هائی که از آنها برای تیک زدن و انتخاب گزینه ها استفاده می شود) است که ما باید یکی از آنها را تیک بزنیم. البته تیک زدن این گزینه با یک قلم پس از چاپ آن بر روی کاغذ به هیچوجه کار مشکلی نخواهد بود، اما Fill Any PDF دارای ابزاری با نام «Write» است که می توانید از آن برای انجام چنین مقاصدی استفاده کنید. بر روی کلید Write کلیک نمائید تا نشانگر ماوس به یک مداد تبدیل شود. حالا نشانگر را بر روی Checkbox مورد نظر خود قرار داده، کلیک نموده، کلید ماوس را نگهداشته و یک تیک کوچک را ترسیم کنید. اگر در هر محلی اشتباه کردید، می توانید بر روی کلید Undo در نوار ابزار بالای فرم کلیک نمائید تا یک مرحله به عقب برگردید.قدم 9
ممکن است فرم شما به یک امضاء نیاز داشته باشد.Fill Any PDF دارای یک کلید Sign است اما این ویژگی تنها یک فونت پیوسته (Cursive) را بعنوان امضاء مورد استفاده قرار می دهد و یک تاریخ تائید شده را به پائین آن اضافه می کند( این ویژگی برای استفاده های تجاری مفید است).با اینحال، اگر می خواهید فرم را بطور دستی پس ازچاپ آن امضاء کنید، بر روی کلید Print کلیک نموده و سپس گزینه Save& Close را انتخاب نمائید.قدم 10
Fill Any PDF فرصت ارسال فرم از طریق eMail را نیز در اختیار شما می گذارد. اگر مایل به انجام اینکار هستید، یک آدرس eMail و پیام خود را تایپ کرده و سپس بر روی گزینه Send Copy کلیک نمائید.در غیر اینصورت ، بر روی Do not Send کلیک کنید. فرم اکنون بر روی سایت وب Fill Any PDF ذخیره شده است و می توانید آن را برای مشاهده، چاپ و یا ویرایشهای بعدی باز کنید. برای مشاهده فهرست فرمهای ذخیره سازی شده، بر روی کلید Manage کلیک نمائید. شما همچنین می توانید فرمهای قدیمی و یا فرمهائی که دیگر به آنها نیاز ندارید را در این قسمت حذف کنید.نصب یک درایو اپتیکال جدید
1. کامپیوتر خود را باز کنید
شما برای نصب درایو جدید خود باید کامپیوترتان را باز کنید. در اکثر موارد این کار به معنای جداکردن پانل سمت چپ کیس (در شرایطی که از روبرو به کیس خود نگاه می کنید) است. کامپیوتر خود را خاموش کرده و تمام کابل ها را از آن جدا کنید. به طور معمول دو پیچ در قسمت پشتی این پانل قرار دارند که بایستی آن ها را باز کرده و پانل را از محل خود بیرون بکشید. همچنین ممکن است یک اهرم آزاد کننده در بالا یا قسمت کناری این پانل وجود داشته باشد. به عنوان یک روش جایگزین دیگر، این پانل در عین حال می تواند با یک سوئیچ یا کلید در قسمت پشتی کیس کامپیوتر شما در محل خود قفل شده باشد. پس از جدا کردن این پانل، داخل کیس را بررسی و درایو اپتیکال فعلی خود را پیدا کنید. این کار بسیار آسان خواهد بود زیرا شما می توانید پانل آن را بر روی قسمت جلویی کیس کامپیوترتان ببینید.2.یافتن محلی برای درایو جدید
باید یک مقر درایو خالی در بالا یا پایین درایو دیسک فعلی شما وجود داشته باشد. این مقر با یک صفحه پلاستیکی بر روی پانل جلویی کیس پوشانده شده است. اگر چنین مقری را پیدا کردید می توانید درایو جدید را در آن نصب کنید، در غیر این صورت باید درایو فعلی خود را از سیستم خارج کرده وآن را با درایو جدید جایگزین کنید (البته حتی اگر چند مقر خالی در کیس شما وجود داشته باشند، هنوز می توانید درایو قدیمی را با درایو جدید جایگزین کنید). اگر از یک مقر اضافه استفاده می کنید، صفحه پلاستیکی را با فشار دادن آن به سمت داخل از قسمت جلویی کیس، جدا کنید. ممکن است این صفحه با یک گیره یا پیچ در محل خود محکم شده باشد که در هر یک از این موارد باید ابتدا ساختار نگهدارنده را جدا کنید. همچنین ممکن است یک صفحه فلزی مسیر مقر درایو را مسدود کرده باشد. در این صورت باید صفحه مذکور را با پیچاندن از محل خود جدا کنید.3. خارج کردن درایو قدیمی
اگر از یک مقر جدید استفاده می کنید (و تصمیم ندارید درایو قدیمی را جایگزین کنید)، می توانید به مرحله 4 بروید. اگر می خواهید درایو فعلی را جایگزین کنید، ابتدا تمام کابل ها را از قسمت پشت آن جدا کرده و سپس پیچ های نگهدارنده درایو را باز کنید. درایو را با فشار آن به سمت بیرون از قسمت پشت، از کیس خارج کنید. اگر درایو از جای خود حرکت نکرد، احتمالا از سمت دیگر نیز پیچ شده است. در این حالت شما باید پانل سمت راست کیس کامپیوتر خود را نیز به همان روشی که در مرحله 1 توضیح دادیم، باز کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس بوده و یک کیس از نوع Tool-Freeداشته باشید، درایو شما به احتمال اصلاً پیچ نشده است و شما می توانید با فشار یک گیره درایو خود را آزاد کرده و آن را از کیس خارج کنید.4. نصب درایو جدید
حال که شما یک مقر درایو خالی در اختیار دارید، درایو جدید را از قسمت جلوی کیس به داخل این مقر بفرستید. هنگامیکه پانل جلویی درایو با پانل جلویی کیس کامپیوترتان همتراز شد، حفره پیچ ها نیز با حفره های موجود بر روی مقر انطباق خواهند یافت. می توانید از پیچ های درایو قدیمی برای محکم کردن درایو جدید در محل خود استفاده کنید. اگر یک کیس Tool-Freeدر اختیار دارید، از روش خاص آن برای محکم کردن درایو استفاده کنید.5. اتصالات
دو نوع اتصال اصلی برای درایو های اپتیکال وجود دارند : SATAوIDE. اگر به شکل 5 نگاه کنید، درایو SATA را در بالا می بینید. کامپیوترهای قدیمی تر تنها دارای اینترفیس IDE هستند، اما در بعضی از درایوها و مادربردها از هر دو اینترفیس پشتیبانی می کنند. اگر در حال جایگزین کردن یک درایو قدیمی هستید، ممکن است بتوانید درایو جدید را به کابل هایی که از آن جدا شده اند متصل کنید. در غیر این صورت، اگر درایو جدید کابل های مورد نیاز خود را به همراه دارد، از آن ها برای اتصال درایو به مادربرد استفاده کنید. در مورد اینتر فیس IDE، کانکتوری که عریض تر به اتصال کابل داده و کانکتور کوچک تر با چهارپایه به اتصال تغذیه برق اختصاص دارد. برای SATA وضعیت کاملاً معکوس است. یعنی اتصال عریض تر به کابل تغذیه برق و اتصال باریک تر به کابل دیتا اختصاص دارد. کانکتورهای متعددی برای هر یک از این کانکتورها بر روی کابل های متصل به منبع تغذیه کامپیوتر شما وجود دارند، یکی از آن ها را به درایو خود متصل کنید.6. استفاده از درایو
پس از آن که همه چیز در محل خود قرار گرفت، کیس خود را ببندید، کابل برق و سایر کابل ها را دوباره به آن متصل کرده و سپس کامپیوتر خود را روشن کنید. اگر می توانید صفحات Start-up را ببینید، بررسی کنید که آیا درایو جدید شناسایی شده است یا خیر. این درایو به صورت یک آیکن در پنجره My Computer نیز ظاهر خواهد شد. اگر یک درایو قدیمی را جایگزین کرده اید، آیکن درایو جدید مشابه آیکن قبلی خواهد بود. اگر درایوی را به سیستم خود اضافه کرده اید، باید آیکن درایو جدید را در کنار آیکن درایو قدیمی خود ببینید. به هر حال، یک دیسک را در درایو جدید قرار داده و ببینید که آیا ویندوز آن را به طور خودکار تشخیص می دهد. اگر دیسک شناسایی نشد بر روی آیکون درایو جدید دوبار کلیک کنید و ببینید که آیا محتوای دیسک شما را نشان می دهد یا خیر. اگر آیکنی را نمی بینید، کامپیوترتان را خاموش کرده و تمام کابل ها را از آن جدا کنید. حالا مجدداً پانل سمت چپ کیس را باز کرده و مطمئن شوید که همه کابل ها به طور صحیح در جای خود متصل شده اند.ایجاد فایل های PDF با استفاده از ابزارهای مختلف
استاندارد PDF
فرمت سند قابل انتقال (PDF) که یک قالب مقیاس پذیر مبتنی بر بردار به شمار می آید، اولین بار در سال 1993 توسط Adobe System معرفی شد، اما تنها دو سال پیش بود که از طریق ISo 320001:2008 به یک استاندارد باز تبدیل شد. این قالب طراحی شده تا با یک شیوه مستقل از سکو، قابل خواندن و چاپ باشد، به این معنی که سخت افزار، سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده برای ایجاد سند نباید ارتباطی با آن داشته باشند. این قالب در عین حال یک فرم استاندارد برای چاپ حرفه ای (PDF/X) نیز به شمار می آید.Foxit Phantom PDF Suite 2.0
Foxit مدعی است که برنامه Phantom PDF Suite 2.0 می تواند فایل های PDF را تا سه برابر سریع تراز سایر رقبا ایجاد کند، بسیار سریع تر ایجاد می شود و دقیقاً تنها Foxit به یک درصد ملزومات ذخیره سازی رقیب اصلی خود نیاز دارد. این شرایط به طور قطع یک چالش واقعی است.FreePDF 4.02
FreePDF یک جایگزین برای محصولات ادوبی و Foxit به شمار می آید. این برنامه هیچ هزینه ای ندارد، اما در عین حال بسیار قدرتمند یا انعطاف پذیر هم نیست. فایل نصب FreePDF کوچکتر از 2 مگابایت است زیرا این برنامه برای کار خود به ابزار پست اسکریپت Ghostscript نیاز دارد. شما باید این دو برنامه را به طور جداگانه دانلود و نصب کنید. Ghostscript می تواند برای بررسی وجود خطا در اسنادPDF پیش از ارسال آن ها جهت چاپ، مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه این ابزار می تواند یک سند PDF را به فرمت پست اسکریپت تبدیل کند. Ghostscriptیک ابزار خط فرمان است و به همین دلیل چندان کاربر پسند نیست. با این حال، FreePDFو Ghostscript در کنار یکدیگر یک گزینه کوچک و کارآمد را در اختیار تمام کاربران نیز قرار می دهند که به یک راه حل رایگان برای مدیریت وظایف ابتدایی خود در زمینه ایجادPDF نیاز دارند.سکوی آزمایش و تنظیمات ایجاد PDF
ما از یک سیستم Phonom ll x6 1090T با شش هسته پردازنده استفاده کردیم تا مطمئن شویم که عملکرد پردازنده در فرآیند ایجاد PDF به یک گلوگاه تبدیل نخواهد شد. پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری سکوی آزمایش ما از مؤلفه های زیر تشکیل شده بود :کیفیت بالا
اندازه فایل تبدیل شده با کیفیت بالا از خروجی Acrobat 9 به وضوح کوچکتر از سایر گزینه ها است. سند 115 صفحه ای منبع ما پس از تبدیل توسط Acrobat حجمی در حدود 5/3 مگابایت پیدا کرد. فایل خروجی این سند از PDF Creatorیا FreePDF حجمی بیش از 7 مگابایت داشت، اما PDF Exportپاورپوینت و Foxit Phantom به ترتیب با تولید فایل های 15/3 و 29/3 مگابایتی در بدترین شرایط قرار گرفتند.کیفیت پیش فرض
فایل نمایشی 115 صفحه ای پاورپوینت با استفاده از ابزار آفیس مایکروسافت تنها در مدت 23 ثانیه به یک سند PDFتبدیل شد. عملکرد Foxit Phantom نیز در این جا بسیار سریع بود. بقیه محصولات به زمانی در حدود 2 دقیقه برای اتمام کار خود نیاز داشتند.کیفیت بالا
زمان مورد نیاز برای ایجاد یک PDF با کیفیت بالا از سند 115 صفحه ای پاورپوینت در برنامه های مختلف تا حدود زیادی متفاوت است. این کار برای PDF Export مایکروسافت 36 ثانیه طول می کشد، در حالی که سایر ابزارها به بیش از 1 تا 2 دقیقه زمان برای همین تبدیل نیاز دارند. در مورد فایل نمایشی 24 صفحه ای، باز هم PDF Export پاورپوینت اولین ابزاری بود که خروجی خود را تحویل داد. Acrobat 9 در این رقابت آخرینجمع بندی
اگر می خواهید اسناد PDF را ایجاد کنید اما تمایلی به خرید Adobe Acrobate9 ندارید، چند گزینه دیگر نیز در اختیار شما قرار دارند. ما در این مقاله به بررسی 5 ابزار برای انجام این کار پرداختیم و به نتایج بسیار متنوعی رسیدیم. مجموعه های آفیس 2007 و آفیس 2010 مایکروسافت با یک تابع PDF Export توکار ارائه می شوند. این ابزار از فرم ها و یا ویژگی های پیچیده پشتیبانی نمی کند، اما اگر نیاز اصلی شما تبدیل اسناد آفیس به فرمت PDF باشد، به خوبی کار خواهد کرد. ما متوجه شدیم که این ابزار با اختلاف زیادی نسبت به رقبای خود سریع ترین راه حل ایجاد PDF به شمار می آید، در حالی که برای تبدیل فایل های بزرگ وپیچیده پاورپوینت مورد استفاده در آزمایش های ما تنها به 8 تا 36 ثانیه زمان نیاز داشت. انجام همین کار بر روی سایر ابزارها بین یک تا دو دقیقه طول می کشید. اکثر فایل های به دست آمده به اندازه کافی برای ارسال از طریق ایمیل، کوچک هستند.چند ترفند جالب
وقتی رایانه روشن می شود