یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

10 ویژگی برتر ویندوز 7

10 ویژگی برتر ویندوز 7

1- ابزار Available networks برtaskbar

اگر شما از لپ تاپ استفاده می کنید و می خواهید فقط به خاطر بهره مندشدن از همین امتیاز ویندوز7 آن را بررایانه تان نصب کنید، دست نگه دارید. این کار بیهوده است . همانند بسیاری از ایده های خارق العاده، موضوع خیلی ساده است : بر taskbar رایانه تان کنترل داشته باشید. به این صورت که با ماوس یک بار برآن کلیک کنید. حال شبکه های Wi-Fi موجود به نمایش گذاشته می شود و شما می توانید به هرکدام که مایل بودید، وصل شوید. در ویندوز ویستا قضیه برعکس است چرا که شما برای اتصال به یک شبکه Wi-Fi جانتان به لب می رسد!

2- کم شدن پاپ آپ های آزاردهنده

کاربران ویستا با رگبار پاپ آپ هایی که این سیستم عامل ردیف می کند، آشنا هستند: این پاپ آپ ها به موضوعاتی از این دست می پردازد: تنظیمات دیواره آتش ویندوزتان را بررسی کنید؛ به Windows Defender توجه کنید ؛رایانه شما می تواند از به روز رسانی ها استفاده کند و ... در ویندوز 7 بیشتر این پیام ها در محدوده notification area در taskbar گنجانده شده است تا شما به دلخواه و طبق سلیقه خود با آنها تعامل داشته باشید.

3-Home Group

با استفاده از این قابلیت به اشتراک گذاری فایل موزیک و تصاویر در تمام رایانه هایی که از طریق یک شبکه خانگی به هم وصل هستند، بسیار آسان می شود. با بهره گیری از Home Group، هرکاربر می تواند آنچه را که به اشتراک می گذارد از رایانه خودکنترل کند .ضمناً هر رایانه ای که از ویندوز 7 استفاده کند، اگر به شبکه وصل شود، بطور خودکار Home Group را می یابد. البته برای وصل شدن به یک پس ورد نیاز است .

4-Device Stage

Device Stage یک رابط کاربری جدید در ویندوز 7 است که با لوازم جانبی رایانه از قبیل تلفن ، دوربین و چاپگر تعامل دارد .این ویژگی نه تنها تمام اطلاعات مربوط به دیوایس شما را به نمایش می گذارد، بلکه تمام برنامه ها و سرویس هایی را که می توانید مورد استفاده قرار دهید، در یک جا گرد می آورد.
$5-BitLocker برای USB ها
BitLocker نوعی ابزار رمزنگاری است که در ویستا ارائه شد؛ اما فقط برای بعضی نسخه ها وفقط برای boot drive یک pc، در ویندوز 7 شما با استفاده از BitLockerمی توانید تجهیزات USB نظیر فلش مموری ها را رمزنگاری کرده و برای آنها پس ورد قرار دهید. در این صورت اگر این تجهیزات گم شود ، فایل های شما ایمن و دست نخورده باقی خواهد ماند.

6-بوت سریع تر

مشاهدات ما در مورد بعضی رایانه هایی که از ویستا استفاده می کنند این است که پس از روشن کردن سیستم باید بروید و یک فنجان چای نوش جان کنید وآن وقت به سر کار خود بازگردید و بطور واقعی از سیستم تان استفاده کنید! در ویندوز 7 قضیه برعکس است.زمان بوت شدن این سیستم عامل فقط 30 ثانیه طول می کشد .ظاهراً به طور کلی ویندوز 7 نسبت به ویستا- حتی در شرایط سخت افزاری مشابه - از سرعت پاسخگویی بیشتری برخوردار است .

7-Libraries

کتابخانه ها یا همان Libraries عملکردی مشابه فولدرها دارند با این تفاوت که آنها خیلی راحت محتویات و فایل های پراکنده در جاهای مختلف را در یک مکان گرد می آورد. به عنوان مثال کتابخانه تصاویر (pictures library) به شما اجازه می دهد که تمام تصاویر و عکس هایی را که شما به آنها دسترسی دارید تماشا کنید .حالا این تصاویر ممکن است در فولدرهای مختلفی بر هارد رایانه شما یا حتی اشتراک شبکه ای پخش و پلا باشد.

8-user Account Control

user Account Control یا به اختصار UAC قابلیتی است که به منظور بهبود امنیت، در ویستا عرضه شد ولی بعدها ثابت شد که این ویژگی بسیار آزار دهنده و دست و پاگیر است. علت هم آن است که وقتی کاربر بخواهد Device Manager را باز کند درایوری اضافه کند یا خیلی کارهای دیگر، یک پاپ آپ ظاهر می شود و از او تأیید می خواهد. در ویندوز 7 UAC حذف شده است؛ بنابراین کاربران می توانند خیلی از کارها را بدون حضور سرزده این ابزار- که در مورد پیکره بندی یا اختیارات administrator سوال می کند - انجام دهند.

9-قابلیت چند لمسی (Multi- touch)

درسیستم هایی که از قابلیت touch screen بهره مندند با استفاده از ویندوز 7 می توان اطلاعات را به شیوه اشاره ای وارد کرد و یا آنها را کنترل نمود؛ مشابه آنچه که در آیفون اپل می بینیم. با این تفاوت که در ویندوز7 این ویژگی نه فقط با آن دسته از برنامه هایی که برای ویندوز 7 ساخته شده است، بلکه تقریباً با تمام برنامه ها کار می کند. این بدان معناست که شما با لمس صفحه نمایش می توانید: برنامه های مورد نظرتان را اجرا کنید، از انگشت خود برای اسکرول کردن صفحات اینترنتی و مستندات Doc بهره ببرید و حتی در برنامه paint خط خطی کنید!

10-ویستا نیست

ویندوز 7 ویستا نیست . در مورد این موضوع خیلی صحبت شده و پرداختن به آن تکرار مکررات است .

مدل های کسب وکار در فضای آنلاین

تجارت و روش های کسب و کار یکی از مهم ترین حوزه هایی است که با به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت به سرعت و به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. بسیاری از روش های سنتی کسب درآمد متحول گشته و روش ها و ارزش های جدید فراوانی نیز پا به عرصه وجود نهادند. میزان نفوذ اینترنت به حدی است که نمی توان زندگی امروز را بدون آن تصور کرد. تفریح، ارتباط، آموزش ، تجارت ،حقوق و حتی روابط شخصی، از این فناوری متأثر شده و عرصه جدیدی در پیش روی افراد و شرکت ها نمایان شده است . فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در حوزه تجارت نه تنها امکانات و تسهیلات متعددی برای شرکت های ارائه کننده محصولات و خدمات به شیوه سنتی مهیا نموده و باعث پیشرفت چشمگیر آنان شد، بلکه باعث ایجاد بنگاه های جدیدی شده که تنها به ارائه خدمات و سرویس ها روی شبکه اینترنت پرداخته و یا به طور موازی در هر دو حوزه سنتی و نوین مشغول به فعالیت شده اند. با گسترش اینترنت، نیازهای جدید، منابع جدید ، محصولات جدید ،نگرش ها و راه های جدید برای کسب و کار و همین طور ارزش های جدید برای بنگاه و مشتری به وجود آمدند و مباحثی نظیر اقتصاد دیجیتالی مطرح گردید که با نگرش کاهش قیمت محصول- سرویس برای مصرف کننده تا نزدیک صفر و کسب درآمد از راه های دیگر وارد عرصه شدند.
ارزش هایی جدید حاصل از این فناوری به دو دسته تقسیم می شوند:
دسته اول ارزش هایی هستند که قبلاً هم مطرح بودند ولی بیشتر ارائه مناسب نداشتند Traped Value). مثلاً می توان از راحتی دستیابی به منابع مختلف و یا قدرت قیمت گذاری مشتری در فضای جدید به عنوان Trapped Value نام برد. دسته دوم ارزش هایی هستند که در گذشته اصلاً مطرح نبودند و تنها با ایجاد فناوری های جدید امکان ظهور پیدا کردند (New to the world Value) که از آن جمله می توان امکان ارائه سفارشی محصولات برای هر مشتری و یا تشکیل جوامع مجازی را نام برد. نکته مهمی که در اینجا مطرح می شود توانایی های منحصر به فرد فضای وب است که امکان ایجاد روش های جدید کسب وکار، ارزش های جدید برای مشتری و منابع و منافع متعدد برای شرکت ها و تمایز با کسب و کار سنتی و فیزیکی را مهیا می کند.
به عنوان مثال حراجی های اینترنتی (مانند eBay در دنیا و Semsari در ایران ) که امکان مشارکت افراد مختلف از نقاط جغرافیایی مختلف را در یک حراج و خرید کالا از راه دور ممکن می سازند و یا دریافت آسان کالاهای دیجیتال (digital download) مانند موسیقی و کتاب در هر لحظه و در هرمکان ودر کل، پیشنهادات جدید شرکت ها به مشتریان نظیر حق انتخاب و کنترل گسترده بر محصولات بدون استفاده از مشخصات خاص فضای online ممکن نبود.

مشخصات خاص فضای web

در این بخش تعدادی از خصوصیات و مشخصه های اصلی و کلیدی فضای وب آورده شده است. بعضی از این خصوصیات به ماهیت «باز» وب مربوط است که در آن هر کاربر اینرنت در هر زمان و هر مکان می تواند خود یک تهیه کننده (provider) اطلاعات و محصولات جدید باشد و بعضی دیگر از خصوصیات به ماهیت ابررسانه های اینترنت مربوط می شود:
-شبکه توزیع شده غیرمتمرکز کامپیوترها -شبکه شبکه ها
-ساختار باز- در دسترس بودن اطلاعات همه
-هرکاربر خود می تواند یک تولید کننده باشد
-قابلیت دسترسی در هرمکان و در هر زمان
-دیجیتالی بودن اطلاعات
-امکان دسترسی سریع به اطلاعات
-سهولت اصلاح محتویات
-پایدرای و دوام ارتباطات در طول زمان
-قابلیت ارجاع بالا
-امکان ثبت و پیگیری عملکرد مشتری
-پاسخ های رفتاری لزوماً به مشخص شدن هویت کاربر منجر نمی شوند.
-جهت گیری به سمت دسترسی به کلیه اطلاعات
-رفع محدودیت مکانی میان خریدار و فروشنده
-ناشناخته بودن منابع اطلاعات
-مقیاس پذیری بیشتر نسبت به دنیای فیزیکی
-افزایش نقش ارتباط شفاهی Word-of-mouth)
-تغییر پیوسته وب
-ارائه و دسترسی غیرخطی
-نیاز به فعالیت کاربر
-مدل ارتباطی چند به چند
-ارتباط همزمان (synchronous) و غیر هم زمان (Asynchronous)
-نیاز به تعامل با ماشین
-دخیل بودن تعامل با کاربر
-عدم محدودیت برای ذخیره اطلاعات
-قابلیت توسعه به منابع خارجی بیرون از وب
-عدم محدودیت در مورد محتویات هر چیزی که قابلیت دیجیتال شدن دارد.( صدا، تصویر، نوشتار و غیره)
-عدم محدودیت های فیزیکی در محتوا
-سهولت در دسترسی و ارزیابی اطلاعات
-به کاربردن ابزار انتقال برای اهداف متفاوت و متضاد
-به کاربردن عامل های نرم افزاری در محتوای فرآیند
-کپی های دیجیتالی ذاتاً مجانی هستند
-شکل گیری گروه های دیجیتالی به صورت خودکار یا طبقه بندی مشتریان
طبیعی است که در بین این مشخصات برخی مهم تر و کارآمدتر از بقیه به نظر آیند. از زاویه دیگر بعضی از این مشخصات را می توان برای سازمان ها جزو موقعیت ها و برخی را جزو تهدیدها دانست ولی این امر ذاتی نبوده و بسته به موقعیت و وضعیت بنگاه می باشد. به عنوان مثال کم هزینه بودن ورود به عرصه رقابت از نظر یک شرکت تازه وارد به یک حوزه خاص مزیت و از نظر یک شرکت قدیمی و فعال در آن حوزه تهدید محسوب می شود.
دستاوردهای فناوری وب برای بنگاه ها و سازمان های تجاری
-ایجاد فرم های جدید تجارت و واسطه گری
-با ارزش تر شدن Brand ها به صورت Online
-امکان ایجاد استراتژی های نوین بازاریابی
-مدل های کسب وکار رقابتی و چالش برانگیز
-امکان ارسال میزان بیشتری اطلاعات با قیمت کمتر به مشتری
-قابلیت دستیابی به بازارهای جدید
-افزایش سطح سفارشی سازی (customization) با دسترسی به اطلاعات بیشتری از مشتریان
-شناسایی اصلیت مشتریان جدید (تبدیل رویدادهای ناشناخته به معاملات شناخته شده)
-افزایش بازدهی های کانال های ارتباطی (انجام پیشنهادهای الکترونیکی با سرعت زیاد)
-کاهش هزینه های تولید و توزیع کالاهای اطلاعاتی
-صرفه جویی در هزینه توزیع کالاهای دیجیتال
-تحت تعقیب قراردادن به خاطر محتویات مشکل است
-امکان تخمین مناسب در پاسخ به تبلیغات
- امکان شخصی سازی ارتباطات بامشتری
-تسریع حضور در بازار جهانی
-تهدیدی برای فروشندگان متکی به موقعیت جغرافیایی و بنگاه هایی است که مشتریانشان از ارزان فروشان دور افتاده اند.
-میسر شدن تعامل بیشتر با مشتریان بازاریابی مستقیم و ارتباط یک به یک
-افزایش بازدهی های عملیاتی در تجارت های online. (انتقال بیشتر مراحل معامله به مشتریان)
-سوق دادن مشتریان به فعالیت های توسعه محصولات
-منافع فراوان برای بنگاه های پیشرو(نفر اول برنده همه چیزاست)
-اهمیت فوق العاده محدودیت های قانونی ( حریم شخصی)
-امکان توسعه بسیار سریع ترBrand نسبت به روش های سنتی
دستاوردهای فناوری وب برای کاربران و مشتریان تکنولوژی جدید همچنین دستاوردهای جدیدی نیز برای کاربران عادی و مشتریان به همراه آورده است . تعدادی از آنها مطلوب نظر کاربران بوده و موجب تسهیل در فعالیت های آنها می شود وتعدادی نیز باعث افزایش پیچیدگی مسائل و سردرگمی کاربران شده اند. از مهمترین دستاوردهای کاربران و مشتریان ،قدرتی است که این فناوری برای جست وجوی اطلاعات موردنظر و اخذ تصمیمات متناسب با آن در اختیار مشتریان قرار می دهد . در اینجا به تعدادی از دستاوردهای فناوری وب برای کاربران و مشتریان بنگاه های تجاری اشاره شده است :
-انباشتگی اطلاعات
-با ارزش بودن اطلاعات مشتری
-فراهم کردن امکان ناشناس ماندن
-کنترل بیشتر مشتری بر امور
-قدرت بیشتر مشتری
-راحتی بیشتر برای مشتری
-تسهیل در دریافت خدمات آزمایشی و رایگان (trial)
-تازگی و جذابیت
-امکان دسترسی بیشتر به محصولات نایاب
-قیمت های ارزان تر(تا محدوده ای، مجانی)
-دشواری دریافتن اطلاعات مورد نظر به دلیل حجم بالای اطلاعات
-ماهیت سرگرم کننده
-نیاز به داشتن اشتیاق کافی برای استفاده از اینترنت توسط مشتری

مدل کسب وکار

«مایکل راپا» می گوید: مدل های کسب وکار در حوزه وب از مفاهیمی هستند که بیشترین بحث و تبادل نظر و کمترین درک و اتفاق نظر روی آنان صورت گرفته است. مدل کسب و کار به بیان ساده عبارت از متدی است که شرکت در فعالیت های تجاری در پیش گرفته و با کسب درآمد ثبات خود را حفظ می نماید. در این مدل باتوجه به منابع در دسترسی و نیاز مشتری پیشنهادی برای عرضه ارزش مورد نظر مشتری ارائه شده و منافع و درآمد نصیب شرکت می سازد. به تعبیری دیگر «مدل کسب وکار» چگونگی کسب درآمد توسط بنگاه را با مشخص کردن جایگاه آن در زنجیره ارزش مشتری تشریح می کند.»
در قسمت قبل ویژگی های منحصر به فرد فضای وب و منافع و دستاوردهای این فضا را برای کاربران- مشتریان و همچنین سازمان های تجاری بیان کردیم. حال باید ببینیم که از چه راه هایی می توان در این فضا برای بنگاه ها و شرکت های تجاری online درآمد کسب نمود و در نهایت با ترکیب منافع مشتری و منافع بنگاه و روش کسب درآمد بتوانیم انواع مدل های کسب وکار را بررسی و تحلیل نماییم. تعدادی از روش های کسب درآمد در فضای online : کارمزد تراکنش (Transaction fees) شرکت به ازای انجام هرتراکنش کارمزد دریافت می کند.
کارمزدهای میزبانی (Hosting fees): دریافت وجه برای میزبانی برنامه های کاربردی و تعاملات دیگران از طریق بسترهای کسب و کار الکترونیکی بنگاه (مدل های ASP)
کارمزدهای مراجعه (Referral Fees):سایت تجاری اطلاعاتی از محصولات و سرویس های سایت های دیگر را در اختیار مشتری می گذارد و زمانی که مشتری به آن سایت مراجعه می کند مراجعه شونده به سایت معرفی کننده کارمزد می پردازد.
حق اشتراک (subscription fees): پرداخت های منظم برای دسترسی به اطلاعات و سرویس های فراهم شده
کارمزد حق امتیاز(License fees) :دریافت کارمزد به ازای فرآیندهایی که شرکت در آن دارای سهم می باشد. سیستم سفارشات ordering One-Click شرکت آمازون از نمونه های این سیستم هاست .این لیسانس به بسیاری از شرکت ها واگذار شده است .
کارمزد به ازای هر دسترسی (view pay-per):پرداخت کارمزد به ازای هر بار دسترسی به اطلاعات.
کارمزدهای عملیاتی (pay-per-performance)دریافت کارمزد در صورت انجام کامل عملیات.
کارمزدهای پرداخت خرد (Micropayment):دریافت کارمزدهای داد و ستدی بسیار اندک ولی به تعداد زیاد.
تبلیغات (Advertising) :این امکان را به سازمان تجارت الکترونیکی شرکت می دهد که در راستای تبلیغات برای شرکت های دیگر فعالیت نماید.
حمایت (Sponsorships): دریافت کارمزد به ازای تقبل حمایت (Sponsorships)سایت های الکترونیکی دیگر در سازمان خود.
مدل رانسام (Ransom Model) در اختیار گذاشتن بخشی از اطلاعات به صورت رایگان و شارژ مشتری برای اطلاعات و یا دسترسی بیشتر مثال: «استفان کینگ» یک بخش را به صورت رایگان در اختیار می گذارد و درصورت تمایل مشتری به خواندن همه کتاب یا بخش های بعدی از او کارمزد دریافت می نماید.
فروش کالاها و یا ارائه خدمات (services sale of goods):متداول ترین مدل- عرضه کالاها و خدمات در اینترنت به ازای دریافت وجه آنها فروش اطلاعات مشتری
(sale of customer data) جمع آوری اطلاعات مشتری و فروش آن به دیگران. این فعالیت در اروپا ممنوع می باشد ولی در آمریکای شمالی کاملاً متداول است .
پاسخ Offline به مشتری (response offline customer)دراین مدل، اینترنت برای جلب مشتریان استفاده می شود و در ادامه فعالیت های سودآور خارج از اینترنت و به صورت Offline انجام می شود.
کارآیی و اثربخشی بیشتر در معاملات (& effectiveness gains Efficiency)بازدهی عملیات تجای به دلیل خطاهای کمتر اطلاعات بیشتر و دقیق تر و... بالا می رود.
سرویس های ارزش افزوده (مدل لینوکس): به ازای سرویس های جدید که برای کالاها و سرویس های رایگان در اینترنت پیشنهاد می شود کارمزد دریافت می گردد.
real-estate Virtual :حضور مداوم شرکت در فضای مجازی وب و کسب موقعیت ممتاز و فروش یا اجاره این موقعیت به سایرین .
منبع:نشریه دنیای کامپیوتر و ارتباطات شماره 83
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد