یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

کلیدهای کاربردی برای کار در محیط اینترنت

کلیدهای کاربردی برای کار در محیط اینترنت
 


هر سیستم عامل ویندوزی عملکردهای بسیار زیادی دارد که شخص کاربر عموماً از آنها اطلاعی ندارد. در حالی که شما با این عملکردها به راحتی می توانید در زمان صرفه جویی فراوانی کنید. این مقاله، توضیح می دهد که چگونه می توانید کار با ویندوز را برای خود آسانتر کنید.
نکته مهم در این است که شما احتیاجی بهdownload کردن برنامه خاصی ندارید، بلکه هر آنچه لازم است، کامپیوتر شما در بطن خود دارد.
?.ورق زدن صفحات اینترنت در Explorer
این دستور در سیستم فایل های ویندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل می کند.شما برای ورق زدن صفحات در اینترنت، لازم نیست که حتماً از ماوس استفاده کنید، بلکه توسط کلیدهایAlt و مکان نماهای (Cursor) چپ و راست، این عمل بسیار آسانتر خواهد بود.
?.باز کردن پنجره ای جدید در Explorer
این دستور در سیستم عامل های ویندوز9X، ME، NT و 2000 عمل می کند. به طور معمول، اگر بخواهید لینکی را که در یک صفحه اینترنت قرار گرفته، باز کنید، روی آن کلیک راست ماوس را فشار می دهید و از منوهای آن فرمان Open in new window را انتخاب می کنید. ولی روش و دستور سریعتر برای این کار وجود دارد: ابتدا کلیدshift را فشار دهید و بعد کافی است که رویLink مورد نظر، یکبار کلیک کنید.


ادامه مطلب...

نکاتی مفید در باره دستکاری در ویندوز XP

نکاتی مفید در باره دستکاری در ویندوز XP
 


نکاتی مفید در باره دستکاری در ویندوز XP





  • چگونه متن Internet Explorer را در نوار بالا تغییر دهیم؟



  • چگونه ظاهر windows XP را تغییر دهیم؟



  • چگونه Clear Virtual Memory را در windows XP فعال گنیم؟



  • چگونه گزارش مشکل در windows XP را غیر فعال کنیم؟



  • چگونه پخش اتوماتیک CD در Windowx XP را غیر فعال کنیم؟



  • چگونه windows XP را به صورت کامل خاموش کنیم؟



  • چگونه Shared Documents را در windows XP غیر فعال کنیم؟


چگونه متن Internet Explorer را در نوار بالا تغییر دهیم؟
به منوی شروع کار ویندوز بروید.حالا بر روی RUN کلیک کنید.بنویسید : regedit و بر روی OK فشار دهید.حالا به این صورت به قسمت مورد نظر بروید :


HKEY_CURRENT_USER-->Software-->MicrosoftInternet Explorer-->Main


سپس مقدار Window Title را به مقدار مورد علاقه خود تغییر دهید.


ادامه مطلب...

حل مشکل تایپ فارسی در ویندوز XP & 2000

حل مشکل تایپ فارسی در ویندوز XP & 2000
 


ویندوزهای XP و 2000 علاوه بر پشتیبانی از استاندارد یونیکد و نمایش حروف فارسی دارای کیبورد فارسی و امکان تایپ فارسی نیز هستند . اما نحوه قرار گرفتن برخی حروف در این کیبورد ها با نسخه های ویندوزهای 98 فارسی که در ایران بسیار رایجند متفاوت است. به طور مثال برای تایپ حرف ژ در ویندوز 2000 یا XP بایستی دکمه Shift +C را فشار داد در حالیکه در ویندوز 98 فارسی این حرف با فشار کلید تایپ می شود.


نکته دیگر استفاده از کدها و شکلهای جدید برای حروف ک و ی در این ویندوزهاست.


در نتیجه متنها یا صفحات وبی که در این ویندوز تایپ می شود برای کاربران ویندوزهای 98 با مشکلاتی نمایش داده می شود به طور مثال حرف ی به صورت جدا و یا به صورت مربع دیده می شود . هرچند که کاربران ویندوزهای 98 میتوانند با نصب نسخه های جدید فونتهای معمول این مشکل را برطرف کنند اما از یک طرف این نیاز به توجه کاربر دارد و از طرفی نیز این حروف دارای کدهای جدید هستند که مشکلاتی را در نرم افزار دسک تاپ ، بانک اطلاعات ، جستجو یا مرتب سازی ایجاد میکند .


همچنین کدهای جدید این حروف در برخی کدپیجها مثل utf-8 به صورت کد و نه حرف دیده میشود.


 


کاربرانی که مایلند همچنان از کیبوررد سازگار با ویندوز 98 استفاده کنند میتوانند به شیوه زیر عمل کنند .


 ادامه مطلب...

آموزش سخت افزار (قسمت پنجم)

آموزش سخت افزار (قسمت پنجم) 

منبع : IRITN


هارد دیسک (?)

با این که دیسک های نرم توانایی ذخیره اطلاعات را دارند، اما دارای معایبی نیز می باشند. از جمله این عیب ها گنجایش و سرعت کم دسترسی به اطلاعات را می توان نام برد. در صورتی که دیسک سخت این گونه نمی باشد.

هر رایانه معمولاً یک هارددیسک دارد اما بعضی سیستم ها ممکن است دارای دو یا چند هارددیسک باشند. در واقع هارددیسک یک محیط ذخیره سازی دائم برای داده ها می باشد. اطلاعات در رایانه به گونه ای تبدیل می گردند که بتوان آنها را به طور دائم بر روی هارد ذخیره کرد. هارددیسک در سال ???? اختراع گردید. در آن زمان هارددیسک ها با قطر ?? اینچ یعنی ??/? سانتی متر و توانایی ذخیره سازی چندین مگابایت را داشتند. به این دیسک ها دیسک ثابت می گفتند. اما برای تمایز آنها با فلاپی دیسک هارددیسک نام گرفتند.این هارددیسک ها دارای یک صفحه برای نگهداری محیط مغناطیسی می باشند. در واقع هارددیسک مشابه یک نوار کاست می باشد و از روش نوار کاست برای ضبط مغناطیسی استفاده می نمایند. در این حالت به سادگی می توان اطلاعات را حذف و بازنویسی کرد. این اطلاعات مدت ها باقی خواهند ماند.
تمایز هارددیسک با نوار کاست
- در هارددیسک لایه مغناطیسی بر روی دیسک شیشه ای و یا یک آلومینیوم اشباع شده قرار خواهد گرفت که به خوبی سطح آنها صیقل داده می شود.
- در هارددیسک می توان به سرعت در هر نقطه دلخواه اطلاعات را ذخیره و بازیابی نمود، به این صورت که احتیاجی به ترتیب ذخیره اطلاعات نمی باشد.
- در هارددیسک هد خواندن و نوشتن دیسک را لمس نخواهد کرد.
- گرداننده هارددیسک هد مربوط به هارد را در هر ثانیه ???? اینچ به چرخش در می آورد.
- هارددیسک می تواند حجم بسیار بالایی از اطلاعات را در فضایی کم و با سرعت بالا ذخیره سازد. این اطلاعات در قالب فایل ذخیره می شوند. در واقع فایل مجموعه ای از بایت هاست. زمانی که برنامه ای اجرا می شود هارددیسک اطلاعات مربوط به برنامه را برای استفاده به پردازنده ارسال خواهد کرد.
اجزای هارددیسک


ادامه مطلب...

آموزش سخت افزار (قسمت چهارم)

آموزش سخت افزار (قسمت چهارم)
 


منبع : IRITN


کارت گرافیکی

برای اینکه بتوان در صفحه نمایش رایانه ، تصویرهای مربوط به داده ها و اطلاعات را مشاهده نمود باید ارتباطی بین مادربرد و نمایشگر برقرار شود ، به همین دلیل کارت گرافیکی در یکی از شکاف های توسعه مادربرد قرار می گیرد و یا یک کابل به مادربرد وصل می شود و نمایش اطلاعات بر روی صفحه را کنترل می کند.
کارت گرافیکی در رایانه دارای جایگاه خاصی است. در بیشتر رایانه ها ، کارت گرافیکی اطلاعات دیجیتال را برای نمایش توسط نمایشگر به اطلاعات آنالوگ تبدیل می نمایند. در واقع نقاط تشکیل دهنده تصویر بر روی نمایشگر پیکسل نام دارند. هر پیکسل یک رنگ را نمایش می دهد. در نمایشگرهای مکینتاش هر پیکسل دارای دو رنگ است (سفید و سیاه). در بعضی نمایشگر های امروزی هر پیکسل دارای ??? رنگ است. در بیشتر صفحات نمایشگر ، پیکسل ها به صورت تمام رنگ (True Color) هستند و دارای ??/? میلیون حالت مختلفند.
کارت گرافیکی یک برد مدار چاپی به همراه حافظه و یک پردازنده اختصاصی است. پردازنده محاسبات مورد نیاز گرافیکی را انجام می دهد.
کارت های گرافیکی با نامهای زیر شناخته می شوند: کارت ویدیویی،کنترل گر گرافیکی یا ویدیویی، آداپتور گرافیکی یا ویدیویی، شتاب دهنده گرافیکی یا ویدیویی.
کارت گرافیکی از سه بخش اساسی تشکیل می شود:
حافظه:یکی از مهمترین اجزای کارت گرافیکی است.حافظه رنگ مربوط به هر پیکسل را نگهداری می کند.
در ساده ترین حالت (دو پیکسل سیاه و سفید) به یک بیت برای ذخیره سازی رنگ هر پیکسل نیاز می باشد. با توجه به اینکه هر بایت شامل هشت بیت است ، نیاز به هشتاد بایت برای ذخیره سازی رنگ مربوط به پیکسل های موجود در یک سطر در روی صفحه نمایشگر و ????? بایت حافظه به منظور نگهداری تمام پیکسل های قابل مشاهده بر روی نمایشگر خواهد بود.


ادامه مطلب...

آموزش سخت افزار (قسمت سوم)

آموزش سخت افزار (قسمت سوم)
 


منبع : IRITN


حافظه

با آن که واژه حافظه را می توان برای هر نوع وسیله ذخیره سازی به کار برد، اما بیشتر برای مشخص نمودن حافظه های سریع با قابلیت ذخیره سازی موقت استفاده می شود. زمانی که پردازنده مجبور باشد برای بازیابی اطلاعات به طور دائم از هارد استفاده نماید طبیعتاً سرعت عملیات آن کند خواهد شد.
به طورکل از حافظه های متعددی به منظور نگهداری موقت اطلاعات استفاده می شود. زمانی که در حافظه های دائمی مانند هارد اطلاعاتی موجود باشد که پردازنده بخواهد از آنها استفاده نماید باید اطلاعات فوق از طریق حافظه RAM در اختیار پردازنده قرار گیرد و سپس اطلاعات مورد نیاز خود را در حافظه Cache و دستور العمل های خاص عملیاتی را در ریجیسترها ذخیره کند. همان طور که می دانید تمام عناصر سخت افزاری و نرم افزاری با یکدیگر کار می کنند و از زمانی که سیستم روشن می شود و تا زمانی که خاموش می شود، پردازنده به صورت دائم و پیوسته از حافظه استفاده می کند.
حافظه رایانه بر اساس نوع آن از تعدادی خازن و ترانزیستور که در چند آی سی(IC) قرار گرفته، تشکیل شده است. برای ذخیره اطلاعات در حافظه، بعضی از ترانزیستورها در حالت قطع و برخی در حالت وصل قرار می گیرند. خازن ها نیز در حالت شارژ و دشارژ قرار می گیرند. در رایانه از چندین نوع حافظه استفاده می شود:
*Random Access Memory- RAM این نوع حافظه برای ذخیره سازی موقت اطلاعات رایانه در حالت کار با سیستم به کار می رود.
* Read Only Memory ROM این نوع حافظه، حافظه دائم است و از آن برای ذخیره سازی اطلاعات مهم استفاده می شود.
* Caching نوعی حافظه است که برای ذخیره اطلاعاتی که دارای فرکانس بازیابی بالا می باشند استفاده می شود.
* Basc Input/ Output System- BIOS این حافظه یک نوع حافظه ROM می باشد که از اطلاعات آن جهت هر بار راه اندازی سیستم استفاده می شود.
* Virtual Mem این حافظه در زمان نیاز عملیات جایگزینی را در حافظه RAM انجام می دهد. در واقع فضایی بر روی هاردیسک می باشد که از آن برای ذخیره سازی موقت اطلاعات استفاده می شود.
ادامه مطلب...