یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

متن را ازسایتهای وب، شکار، ذخیره سازی و مرتب نمائید

متن را ازسایتهای وب، شکار، ذخیره سازی و مرتب نمائید

با وجود آنکه اینترنت یک ابزار تحقیقاتی شگفت انگیز به حساب می آید،اما واقعاً به آسانی می تواند از مسیر خود خارج گردیده و انبوهی از Bookmark های صفحات مرتبط با یک سوژه خاص را انباشته نماید. با اینحال، ممکن است لیبل گذاری این Bookmarkها چندان خوب انجام نشده باشد.
بعضی ازمردم،مشکل مذکور را با استفاده ازیک Bookmark Manager حل می کنند و گروه دیگری با یک برنامه Sticky Notes .ما دراین مقاله به بررسی ابزاری خواهیم پرداخت که بعضی ازبهترین ویژگیهای هر دو راه حل مذکور را با یکدیگر ترکیب کرده و به شما امکان می دهد تا یک بخش ازمتن یک سایت وب را همزمان با آدرس صفحه مورد نظر ضبط کنید.متن توصیفی،به یاد سپردن موضوع صفحه وب را آسان تر نموده و لینک وب نیز دسترسی سریع به آن را امکانپذیر خواهد نمود. ما در این مقاله به بررسی یک برنامه رایگان ویندوز با نام Quotepad خواهیم پرداخت.

قدم 1

کاررا با اجرای یک مرورگر وب آغاز کرده،آدرس http://quotepad.info را در نوار آدرس آن وارد نموده و سپس کلید Enter را فشار دهید. وقتی سایت مورد نظربارگذاری شد، بر روی لینک Download کلیک نموده(این نرم افزار در حال حاضر در نسخه 2،2 خود می باشد) و سپس گزینه Save را از جعبه محاوره ای File Download انتخاب کنید. در صفحه بعدی، محلی را برای ذخیره سازی فایل بارگذاری شده انتخاب کرده و سپس بر روی کلید Save کلیک نمائید. فایل مورد نظر بسیار کوچک است و بارگذاری آن تنها چند لحظه طول خواهد کشید.

قدم 2

Quotepad بصورت یک فایل فشرده سازی شده بارگذاری خواهد شد، اما ویندوز همه چیز را درباره این نوع فایل می داند، پس برای ادامه کار صرفاً فایل مربوطه را یافته و بر روی آن دو بار کلیک نمائید. هنگامیکه پنجره مربوطه باز شد، آیکن Setup را پیدا کرده و بر روی آن دو بار کلیک نمائید. از هشدارهای امنیتی صرفنظر نموده و بر روی گزینه Run کلیک کنید. پس ازآغاز ویزارد، از اعلانهای آن پیروی کرده ، تنظیمات پیش فرض و همچنین توافقنامه مجوز را بپذیرید( در صورتی که مایل باشید، گزینه ای برای نصب این برنامه بر روی یک درایو USB در اختیارتان قرار دارد) و سپس بر روی کلید Finish کلیک نمائید. زبان مقتضی خود را انتخاب نموده، گزینه « Do not show again» را فعال کرده و سپس بر روی OK کلیک نمائید.

قدم 3

پس ازیک لحظه، پنجره Quotepad ظاهر خواهد شد. بطور پیش فرض، این پنجره تقریباً در قسمت بالا و سمت راست صفحه نمایش قرار گرفته و به حاشیه دسک تاپ شما چسبیده است. هنگامیکه نشانگر ماوس خود را از این پنجره دور می کنید، تقریباً ناپدید شده و تنها یک نوار نارنجی رنگ باریک بر روی حاشیه سمت راست صفحه نمایش را از خود باقی می گذارد. اگر نشانگرماوس را بر روی این نوار حرکت دهید، پنجره مجدداً ظاهر خواهد شد. شما می توانید یادداشتهائی را مستقیماً در این پنجره تایپ نموده و یا آنها را از یک سایت وب کپی کنید.اجازه بدهید استفاده از آن را آغاز کنیم.

قدم 4

حالا ما به یک سایت مرتبط با چادرهای مسافرتی می رویم. ما اطلاعات جالبی را درباره یک چادر سبک وزن پیدا کرده ایم که می خواهیم بعداً باز هم به آن مراجعه نمائیم. بنابراین، می توانید متن مورد نظر را با مکان نما و استفاده از کلید Shift انتخاب کرده، کلیدهای Ctrl و Q را بطور همزمان برای کپی شدن متن انتخاب در یک یادداشت جدید Quotepad فشار داده، سپس دریک خط سوژه خالی کلیک نموده و عنوانی نظیر « Camping-Tarpent» را وارد کرده و نهایتاً برای تکمیل یادداشت جدید بر روی OK کلیک نمائیم.

قدم 5

به اضافه کردن کلیپهائی از سایتهای وب مختلف ادامه داده و یا صرفاً بر روی یادداشت بالائی (که یک Placeholder به حساب می آید)کلیک نموده و یادداشت جدیدی را تایپ کنید.این روش به شما کمک می کند تا یک عنوان توصیفی را برای هر یادداشت وارد نمائید.برای مثال،همه یادداشتهای مربوط به گردش ما درتعطیلات شامل عبارت «Camping» هستند. ارتفاع پنجره Quotepad را با کشیدن لبه های بالائی یا پائینی آن تغییردهید.با افزایش تعداد یادداشتهای ذخیره شده،برنامه یک نوار Scroll را به پنجره خود اضافه می کند. برای آنکه تنها یادداشت های مرتبط با یک موضوع خاص نمایش داده شوند،بر روی آیکن ذره بین کلیک کرده و عنوان مورد نظر خود را درجعبه خالی Filter تایپ نمائید.

قدم 6

استفاده ازفرمان Filter در عین حال به شما امکان می دهد تا صرفاً یادداشتهائی را مشاهده کنید که حاوی عبارت جستجو هستند. برای مثال، ما در اینجا تایپ عبارت« hammock» را آغاز کرده ایم و Quotepad تمام یادداشت ها را به استثنای یکی از آنها که ما از سایت وب hammock-camping کپی کرده بودیم، مخفی می نماید . بر روی آیکن لینک وب در گوشه پائین و سمت راست یادداشت کلیک کنید. هنگامیکه آدرس سایت وب در یک پنجره Pop-up ظاهر شد، بر روی آن کلیک کنید تا صفحه وب مربوطه در یک برگه جدید در مرورگر وب شما بارگذاری گردد.

قدم 7

Quotepad در عین حال به شما امکان می دهد تا آلارمهائی را به یادداشتهای بخصوص اضافه کنید. برای اینکار، بر روی آیکن سنجاق در نوار عنوان برنامه کلیک نمائید تا به دسک تاپ شما الصاق گردد( به این ترتیب دیگر مرتباً مخفی نخواهد شد)، سپس منوی برنامه را با کلیک برروی مثلثی که در سمت چپ نوار عنوان برنامه قرار دارد، باز کنید. گزینه New reminder را از منو انتخاب کرده و سپس هنگامیکه جعبه محاوره ای مربوطه بازشد، یک تاریخ و ساعت برای آلارم و همچنین یک موضوع و کمی متن توصیفی را برای آن وارد نمائید.Quotepad از هر دو نوع آلارم On-Off و تکرار شونده پشتیبانی می کند. وقتی کارتان در اینجا به پایان رسید، بر روی OK کلیک نمائید.

قدم 8

صرفنظر از اینکه Quotepad به دسک تاپ الصاق شده است یا خیر، جعبه محاوره ای آلارم در تاریخ و ساعت تنظیم شده توسط شما ظاهر گردیده و بطور خودکار بر روی تمام پنجره های باز دیگر قرار می گیرد( صرفنظر از اینکه چه برنامه های دیگری در حال اجرا هستند).شما می توانید آلارم را با انتخاب یک زمان جدید از منوی Dropdown پائین این جعبه محاوره ای، ویرایش تنظیمات به تعویق انداخته، آن را با کلیک بر روی کلید Change reminder ویرایش کرده و یا با کلیک بر روی کلید OK تائید نمائید. گزینه آخر باعث می شود که آلارم مرخص گردیده و جعبه محاوره ای مربوطه نیز بسته شود.

قدم 9

پیش از آنکه صحبت خود را به پایان برسانیم، اجازه بدهید به چند نکته دیگر نیز اشاره کنیم. یکبار دیگر منوی برنامه را باز کرده و اینبار گزینه Settings را انتخاب نمائید. شما از اینجا می توانید راه اندازی شدن (یا نشدن) Quotepad با ویندوز، دسترس پذیری آن از Notification Area سمت راست Taskbar و یا ترکیبهای کلید برای شکار متن از صفحات وب و نظایر آنها را پیکربندی کنید. در عین حال بد نیست بر روی برگه Main Window کلیک نموده و احتمالاً الگوهای رنگی مختلف را بررسی کرده یا اندازه متن را برای نمایش یادداشتهای بیشتر تغییر دهید.

قدم 10

درنهایت، بر روی برگه Database کلیک در جعبه محاوره ای Quotepad Settings کلیک نمائید. این بخش امکان ایجاد یک بانک اطلاعاتی جدید برای ذخیره سازی یادداشتهای مربوط به یک پروژه خاص را در اختیار شما قرار می دهد( تفکیک پروژه ها در بانکهای اطلاعاتی متفاوت، به افزایش سرعت جستجو و عملکردهای شما کمک خواهد کرد). شما در عین حال می توانید در این برگه از بانک اطلاعاتی جاری به بانک دیگری که قبلاً ایجاد کرده اید، سوئیچ نمائید. امکان تهیه کپی پشتیبان از بانکهای اطلاعاتی ایجاد شده نیز وجود خواهد داشت.
منبع:نشریه بزرگراه رایانه، شماره 124
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد