یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

فرمتهای PDF آنلاین را به آسانی پر کنید

فرمتهای PDF آنلاین را به آسانی پر کنید

این روزها پر کردن فرمهای آنلاین به یک امر متداول تبدیل شده است. متاسفانه، بعضی از سایتهای وب سرویسهای آنلاین اصرار دارند که بازدیدکنندگان آنها فرمهائی را پیش از پر کردن آنها بصورت دستی، بارگذاری و چاپ نموده و سپس فرم تکمیل شده را با پست برای آنها برگردانند. این وضعیت می توانند آزاردهنده و وقتگیر باشد، خصوصاً برای فرمهای طولانی.
با اینحال، یک سایت وب با نام Fill Any PDF می تواند تا حدودی به خودکارسازی کارها کمک نماید. البته این سایت نمی تواند بجای شما به دفتر پستی مراجعه کند، اما به هر فرمی با فرمت PDF امکان می دهد که بصورت الکترونیکی پر شود، حتی اگر فرم اصلی در برابر ویرایش قفل شده باشد. استفاده از این سرویس بسیار آسان و کاملاً رایگان است ، گرچه شما باید بر روی سایت ثبت نام کنید. ما در این مقاله به بررسی نحوه بهره گیری از این سایت خواهیم پرداخت.

قدم 1

یک مرورگر وب را اجرا نموده و آن را به آدرس www.fillanypdf.com هدایت کنید. هنگامیکه صفحه خانگی این سایت وب ظاهرشد، بر روی کلید «Sign up for Free» در سمت چپ صفحه( زیربخش Member Login) کلیک نمائید. حالا باید یک فرم ثبت نام کوتاه را پر کرده و یک کلمه عبور با حداقل 6 کاراکتر طول را انتخاب نمائید. در انتها، بخش شرایط استفاده (Terms of Use) را تیک زده و سپس بر روی کلید Submit کلیک نمائید.

قدم 2

یک eMail تائیدی(Confirmation) به آدرسی که در فرم قدم 1 پر کرده اید، ارسال خواهد شد. با اینحال، شما نیازی ندارید که بر روی چیزی در این پیام eMail کلیک نمائید . صرفاً در مرورگر وب خود بمانید و با کلیک بر روی کلید Home در گوشه بالا و سمت چپ صفحه، به صفحه خانگی سایت برگردید. حالا نام کاربری و کلمه عبور خود که در مرحله قبل انتخاب کرده بودید را در بخش Member Login وارد کرده و سپس بر روی کلید قرمزرنگ Login کلیک نمائید.

قدم 3

سایت وب Fill Any PDF حالا صفحه حساب کاربری شما را نمایش خواهد داد. از آنجائیکه ما هنوز هیچ کاری را با این سرویس انجام نداده ایم، چیز زیادی برای مشاهده در این قسمت وجود ندارد. بعنوان اولین قدم، باید یک فرم PDF که قرار است پر شود را به این سایت Upload کنید. اگر بلافاصله یک نمونه از چنین فرمی را در اختیار ندارید، سایتهای وب دولتی محلهای مناسبی برای یافتن آنها هستند. پس از انتخاب و بارگذاری فرم PDF مورد نظر خود، به صفحه حساب کاربری Fill Any PDF برگشته و سپس بر روی لینک Import Form کلیک نمائید.

قدم 4

صفحه Import Page نیاز دارد که شما نامی را برای فرم Upload شده انتخاب کنید، بنابراین یک نام توصیفی مناسب را در فیلد Name وارد نمائید. حالا بر روی کلید Browse در کنار فیلد Fill کلیک کرده و از مرورگر ویندوز برای تعیین محل و انتخاب فرم PDF مورد نظر خود استفاده نمائید. فیلدهائی که در سمت راست این صفحه قرار گرفته اند، اختیاری هستند و در واقع برای استفاده توسط بنگاه های تجاری در نظر گرفته شده اند که از کنترلهای اسناد ( برای خودکارسازی شماره گذاری اسناد و اعمال داده های تجدید نظر و امثالهم ) استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر گزینه، کافی است بر روی علامت سئوال آبی رنگی که در کنار آن قرار گرفته، کلیک نمائید. در غیر اینصورت، برای Upload کردن فایل بر روی کلید Submit کلیک نمائید.

قدم 5

در اینجا فرم ما به سایت Fill Any PDF بارگذاری شده است. ظاهر فرم PDF در اینجا دقیقاً به همان صورتی است که اگر در PC خود بر روی فایل مربوطه کلیک نموده و آن را باز می کردید، نمایش داده می شد. با اینحال، تفاوت بزرگ نمای این سایت در آن است که می توانیم از تسهیلات Fill Any PDF برای پر کردن اکثر و یا تمام قسمتهای فرم استفاده کنیم، بدون آنکه مجبور باشیم به دستنوشته متوسل شویم. برای شروع کار، بر روی کلید Type/Write در نوار ابزار بالای فرم کلیک نمائید.

قدم 6

بر روی کلید Type کلیک نموده، سپس نشانگر ماوس خود را به اولین قسمت از فرم که باید پر شود حرکت داده و سپس کلیک کنید. حالا شما می توانید مستقیماً در داخل فرم تایپ نمائید. Fill Any PDF بطورخودکار تلاش می کند تا یک اندازه فونت مناسب را انتخاب نماید، اما اگر فونت انتخابی این سایت بیش از حد بزرگ یا کوچک است، از جعبه اندازه فونت در سمت راست نوار ابزار برای تنظیم آن استفاده کنید. به همین ترتیب، رنگ پیش فرض متن نیز سیاه خواهد بود. اگر می خواهید از یک رنگ متفاوت استفاده کنید، بر روی جعبه انتخاب رنگ که در سمت راست تنظیم اندازه فونت قرار گرفته است، کلیک نمائید.

قدم 7

ما در هنگام وارد کردن مقدار هدیه، اشتباه کرده و آن را بیش از حد بالاتر از خط مربوطه قرار داده ایم. با اینحال، به آسانی می توانید اینگونه مشکلات را برطرف کنید.درحالیکه ابزار Type انتخاب شده است، بر روی ورودی مشکل ساز کلیک نموده ، کلید ماوس را نگهداشته و سپس ورودی مورد نظر را به محل صحیح آن بکشید.

قدم 8

فرم مورد نظر ما دارای چند Checkbox(مربع هائی که از آنها برای تیک زدن و انتخاب گزینه ها استفاده می شود) است که ما باید یکی از آنها را تیک بزنیم. البته تیک زدن این گزینه با یک قلم پس از چاپ آن بر روی کاغذ به هیچوجه کار مشکلی نخواهد بود، اما Fill Any PDF دارای ابزاری با نام «Write» است که می توانید از آن برای انجام چنین مقاصدی استفاده کنید. بر روی کلید Write کلیک نمائید تا نشانگر ماوس به یک مداد تبدیل شود. حالا نشانگر را بر روی Checkbox مورد نظر خود قرار داده، کلیک نموده، کلید ماوس را نگهداشته و یک تیک کوچک را ترسیم کنید. اگر در هر محلی اشتباه کردید، می توانید بر روی کلید Undo در نوار ابزار بالای فرم کلیک نمائید تا یک مرحله به عقب برگردید.

قدم 9

ممکن است فرم شما به یک امضاء نیاز داشته باشد.Fill Any PDF دارای یک کلید Sign است اما این ویژگی تنها یک فونت پیوسته (Cursive) را بعنوان امضاء مورد استفاده قرار می دهد و یک تاریخ تائید شده را به پائین آن اضافه می کند( این ویژگی برای استفاده های تجاری مفید است).با اینحال، اگر می خواهید فرم را بطور دستی پس ازچاپ آن امضاء کنید، بر روی کلید Print کلیک نموده و سپس گزینه Save& Close را انتخاب نمائید.

قدم 10

Fill Any PDF فرصت ارسال فرم از طریق eMail را نیز در اختیار شما می گذارد. اگر مایل به انجام اینکار هستید، یک آدرس eMail و پیام خود را تایپ کرده و سپس بر روی گزینه Send Copy کلیک نمائید.در غیر اینصورت ، بر روی Do not Send کلیک کنید. فرم اکنون بر روی سایت وب Fill Any PDF ذخیره شده است و می توانید آن را برای مشاهده، چاپ و یا ویرایشهای بعدی باز کنید. برای مشاهده فهرست فرمهای ذخیره سازی شده، بر روی کلید Manage کلیک نمائید. شما همچنین می توانید فرمهای قدیمی و یا فرمهائی که دیگر به آنها نیاز ندارید را در این قسمت حذف کنید.
منبع:نشریه بزرگراه رایانه، شماره 124
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد