یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

نصب یک درایو اپتیکال جدید

نصب یک درایو اپتیکال جدید

درایوهای داخلی بسیار ارزان تر از مدل های خارجی هستند و به آسانی می توانید یکی از آن ها را در داخل کامپیوتر خود نصب کنید. ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چطور این کار را انجام دهید
دلایل خوبی که باز کردن کیس کامپیوترتان را توجیه کنند زیاد نیستند، اما نصب یک درایو اپتیکال جدید برای اضافه کردن قابلیت های ضبط DVD یا بهره گیری از فرمت دیسک Blu-ray می تواند یکی از آن ها باشد. یک درایو Blu-ray نه تنها به شما امکان می دهد فیلم هایHD را تماشا کنید هرچند که ممکن است کامپیوتر شما برای انجام این کار به ارتقاهای دیگری نیز احتیاج داشته باشد)، بلکه دیسک های خام Blu-ray فضای بسیار زیادی را برای ذخیره سازی کپی های پشتیبان در اختیارتان قرار می دهند.
دستورالعمل های زیر برای تمام انواع درایوهای اپتیکال دقیقاً یکسان هستند.
اگر کامپیوتر شما به یک درایو CDیاDVD بسیار قدیمی مجهز باشد، ممکن است بخواهید آن را با یک مدل جدیدتر جایگزین کنید تا سرعت کارهای خود را افزایش دهید، بدون آن که هزینه اضافی را برای یک درایو Blu-ray بپردازید. با این حال، دو نوع متفاوت از اتصالات داخلی بر روی درایو های اپتیکال دیده می شوند: SATAوIDE که ما در طول مراحل زیر به تشریح عملیات مربوط به هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

1. کامپیوتر خود را باز کنید

شما برای نصب درایو جدید خود باید کامپیوترتان را باز کنید. در اکثر موارد این کار به معنای جداکردن پانل سمت چپ کیس (در شرایطی که از روبرو به کیس خود نگاه می کنید) است. کامپیوتر خود را خاموش کرده و تمام کابل ها را از آن جدا کنید. به طور معمول دو پیچ در قسمت پشتی این پانل قرار دارند که بایستی آن ها را باز کرده و پانل را از محل خود بیرون بکشید. همچنین ممکن است یک اهرم آزاد کننده در بالا یا قسمت کناری این پانل وجود داشته باشد. به عنوان یک روش جایگزین دیگر، این پانل در عین حال می تواند با یک سوئیچ یا کلید در قسمت پشتی کیس کامپیوتر شما در محل خود قفل شده باشد. پس از جدا کردن این پانل، داخل کیس را بررسی و درایو اپتیکال فعلی خود را پیدا کنید. این کار بسیار آسان خواهد بود زیرا شما می توانید پانل آن را بر روی قسمت جلویی کیس کامپیوترتان ببینید.

2.یافتن محلی برای درایو جدید

باید یک مقر درایو خالی در بالا یا پایین درایو دیسک فعلی شما وجود داشته باشد. این مقر با یک صفحه پلاستیکی بر روی پانل جلویی کیس پوشانده شده است. اگر چنین مقری را پیدا کردید می توانید درایو جدید را در آن نصب کنید، در غیر این صورت باید درایو فعلی خود را از سیستم خارج کرده وآن را با درایو جدید جایگزین کنید (البته حتی اگر چند مقر خالی در کیس شما وجود داشته باشند، هنوز می توانید درایو قدیمی را با درایو جدید جایگزین کنید). اگر از یک مقر اضافه استفاده می کنید، صفحه پلاستیکی را با فشار دادن آن به سمت داخل از قسمت جلویی کیس، جدا کنید. ممکن است این صفحه با یک گیره یا پیچ در محل خود محکم شده باشد که در هر یک از این موارد باید ابتدا ساختار نگهدارنده را جدا کنید. همچنین ممکن است یک صفحه فلزی مسیر مقر درایو را مسدود کرده باشد. در این صورت باید صفحه مذکور را با پیچاندن از محل خود جدا کنید.

3. خارج کردن درایو قدیمی

اگر از یک مقر جدید استفاده می کنید (و تصمیم ندارید درایو قدیمی را جایگزین کنید)، می توانید به مرحله 4 بروید. اگر می خواهید درایو فعلی را جایگزین کنید، ابتدا تمام کابل ها را از قسمت پشت آن جدا کرده و سپس پیچ های نگهدارنده درایو را باز کنید. درایو را با فشار آن به سمت بیرون از قسمت پشت، از کیس خارج کنید. اگر درایو از جای خود حرکت نکرد، احتمالا از سمت دیگر نیز پیچ شده است. در این حالت شما باید پانل سمت راست کیس کامپیوتر خود را نیز به همان روشی که در مرحله 1 توضیح دادیم، باز کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس بوده و یک کیس از نوع Tool-Freeداشته باشید، درایو شما به احتمال اصلاً پیچ نشده است و شما می توانید با فشار یک گیره درایو خود را آزاد کرده و آن را از کیس خارج کنید.

4. نصب درایو جدید

حال که شما یک مقر درایو خالی در اختیار دارید، درایو جدید را از قسمت جلوی کیس به داخل این مقر بفرستید. هنگامیکه پانل جلویی درایو با پانل جلویی کیس کامپیوترتان همتراز شد، حفره پیچ ها نیز با حفره های موجود بر روی مقر انطباق خواهند یافت. می توانید از پیچ های درایو قدیمی برای محکم کردن درایو جدید در محل خود استفاده کنید. اگر یک کیس Tool-Freeدر اختیار دارید، از روش خاص آن برای محکم کردن درایو استفاده کنید.

5. اتصالات

دو نوع اتصال اصلی برای درایو های اپتیکال وجود دارند : SATAوIDE. اگر به شکل 5 نگاه کنید، درایو SATA را در بالا می بینید. کامپیوترهای قدیمی تر تنها دارای اینترفیس IDE هستند، اما در بعضی از درایوها و مادربردها از هر دو اینترفیس پشتیبانی می کنند. اگر در حال جایگزین کردن یک درایو قدیمی هستید، ممکن است بتوانید درایو جدید را به کابل هایی که از آن جدا شده اند متصل کنید. در غیر این صورت، اگر درایو جدید کابل های مورد نیاز خود را به همراه دارد، از آن ها برای اتصال درایو به مادربرد استفاده کنید. در مورد اینتر فیس IDE، کانکتوری که عریض تر به اتصال کابل داده و کانکتور کوچک تر با چهارپایه به اتصال تغذیه برق اختصاص دارد. برای SATA وضعیت کاملاً معکوس است. یعنی اتصال عریض تر به کابل تغذیه برق و اتصال باریک تر به کابل دیتا اختصاص دارد. کانکتورهای متعددی برای هر یک از این کانکتورها بر روی کابل های متصل به منبع تغذیه کامپیوتر شما وجود دارند، یکی از آن ها را به درایو خود متصل کنید.

6. استفاده از درایو

پس از آن که همه چیز در محل خود قرار گرفت، کیس خود را ببندید، کابل برق و سایر کابل ها را دوباره به آن متصل کرده و سپس کامپیوتر خود را روشن کنید. اگر می توانید صفحات Start-up را ببینید، بررسی کنید که آیا درایو جدید شناسایی شده است یا خیر. این درایو به صورت یک آیکن در پنجره My Computer نیز ظاهر خواهد شد. اگر یک درایو قدیمی را جایگزین کرده اید، آیکن درایو جدید مشابه آیکن قبلی خواهد بود. اگر درایوی را به سیستم خود اضافه کرده اید، باید آیکن درایو جدید را در کنار آیکن درایو قدیمی خود ببینید. به هر حال، یک دیسک را در درایو جدید قرار داده و ببینید که آیا ویندوز آن را به طور خودکار تشخیص می دهد. اگر دیسک شناسایی نشد بر روی آیکون درایو جدید دوبار کلیک کنید و ببینید که آیا محتوای دیسک شما را نشان می دهد یا خیر. اگر آیکنی را نمی بینید، کامپیوترتان را خاموش کرده و تمام کابل ها را از آن جدا کنید. حالا مجدداً پانل سمت چپ کیس را باز کرده و مطمئن شوید که همه کابل ها به طور صحیح در جای خود متصل شده اند.

منبع: نشریه عصر شبکه 113
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد