یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

ایجاد فایل های PDF با استفاده از ابزارهای مختلف

ایجاد فایل های PDF با استفاده از ابزارهای مختلف

وقتی نوبت به بهبود عملکرد یک PC می رسد، اکثر کاربران به فکر ارتقای سخت افزارهای خود می افتند. با این حال در مورد ابزارهای ایجاد PDF، شما باید ابتدا به نرم افزار مورد استفاده خود توجه داشته باشید. ما دراین مقاله به بررسی چند گزینه کاربردی برای انجام این کار پرداخته و آن ها را با Adobe Acrobat مقایسه خواهیم کرد.

امروزه اکثر قریب به اتفاق کاربران در اندیشه افزایش عملکرد سیستم های خود تا بالاترین سطح ممکن هستند و بسیاری از آن ها می دانند که برای اجرای بازی های محبوب و برنامه های مورد نیازشان به چه سخت افزارهایی نیاز دارند. با این حال، در بسیاری از موارد شما مجبور نیستید سخت افزار خود را ارتقا دهید تا عملکرد کلی سیستم تان را بهبود بخشید. ما تصمیم گرفته ایم یک مدل استفاده بسیار عمومی را به عنوان یک مثال در نظر بگیریم: ایجاد فایل های Adobe PDF. ما در این مقاله پنج ابزار مختلف برای ایجاد فایل های PDF را از جنبه های اندازه فایل و عملکرد آن ها مورد بررسی و مقایسه قرار خواهیم داد.
ایجاد اسناد مستقل از سکو(مانندPDF) با کاربردهایی مانند فشرده سازی و آرشیو فایل ها کمی تفاوت دارند. ابزارهای فشرده سازی معمولاً بر روی فرمت های آرشیو خودشان کار می کنند، اما در حوزه مورد بحث ما قالب (PDF) Portable Document Format شرکت ادوبی یک استاندارد غالب به شمار می آید و به کاربران کامپیوتر امکان می دهد تا اسناد PDF را بدون نیاز به نرم افزاری که سند در ابتدا بر روی آن ایجاد شده است (تنها با استفاده از یک ابزار رایگانViewer)، مشاهده و مدیریت کنند. در عین حال، وقتی ایجادPDF با فایل های نمایشی چند صفحه ای و یا تصاویری با کیفیت بالا سرو کار داشته باشد به قدرت پردازش قابل توجهی نیاز خواهد داشت، اما استاندارد و فرمت بدون هیچ تردیدی دارای کاربردهای عام هستند.

بنابراین، یک مبنای عالی برای مقایسه عملکرد با استفاده از یک پردازنده مدرن را به دست آورده ایم. ما پنج محصول مختلف را برای این مقایسه درنظر گرفته ایم که Acrobat 9 خود شرکت ادوبی نیز در میان آن ها است. آیا ابزار ادوبی سریع تر از رقبای خود است؟ آیا استفاده از این ابزار، کیفیت تصویری بهتری را برای PDF به همراه دارد؟ آیا می توان اندازه فایل های PDF را بیش از پیش کاهش داد؟ این مقاله تلاش خواهد کرد تا به تمام پرسش های فوق پاسخ دهد.

استاندارد PDF

فرمت سند قابل انتقال (PDF) که یک قالب مقیاس پذیر مبتنی بر بردار به شمار می آید، اولین بار در سال 1993 توسط Adobe System معرفی شد، اما تنها دو سال پیش بود که از طریق ISo 320001:2008 به یک استاندارد باز تبدیل شد. این قالب طراحی شده تا با یک شیوه مستقل از سکو، قابل خواندن و چاپ باشد، به این معنی که سخت افزار، سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده برای ایجاد سند نباید ارتباطی با آن داشته باشند. این قالب در عین حال یک فرم استاندارد برای چاپ حرفه ای (PDF/X) نیز به شمار می آید.
همان طور که می توانید تصور کنید، این ویژگی به طور اخص برای حذف مشکلاتی که به خاطر فونت های مفقوده، شکستگی های نادرست صفحات و یا مشکلات فرمت فایل خودنمایی می کنند (مانند ناسازگاری هایی که مابین دو فرمت doc.2003و docx.ورد 2007 به چشم می خورند)، بسیار مفید خواهد بود. به علاوه، فرمت PDF نه تنها تمام محتویات سند را در خود جاسازی می کند، بلکه عناصر کنترلی را به آن ها می افزاید تا امکان دسترسی به یک جدول قابل کلیک از محتویات، Thumbnailهای پیش نمایش و یا فرم های داخل سند را فراهم سازد. در نهایت، یک فایل PDF تحت حفاظت قرار دارد، بنابراین به سادگی نمی تواند محتویات اصلی آن را دستکاری کرد. اسناد PDFمی توانند با استفاده از کلمه عبور تحت محافظت قرار گیرند و حتی امکان جلوگیری از چاپ آن ها نیز وجود دارد.
مشاهده و چاپ یک فایل PDF به برنامه Adobe Acrobat Reader نیاز خواهد داشت که در 35 زبان مختلف برای تمام سیستم های عامل مشهور قابل دسترسی است. شما می توانید از گزینه های جایگزینی مانند Foxit. Ghostscriptیا Okular نیز برای این منظور استفاده کنید.
اندازه اسناد PDF هیچ محدودیت واقعی ندارد و شما می توانید حتی صدها هزار صفحه را در یک فایل واحد داشته باشید. Letterو A4 متداول ترین اندازه صفحه برای اسناد PDF به شمار می آیند، اما از زمان انتشارAcrobat 7، امکان ایجاد صفحات با ابعاد غول آسا نیز فراهم شده است. هر عنصر در داخل یک سند PDF به عنوان یک آبجکت ذخیره می شود، به این معنی که اسناد PDF دارای تصاویر، کدگذاری، اطلاعات فونت، توضیحات و فیلدهای فرم مختلف به آسانی می توانند حاوی هزاران آبجکت باشند.
PDF مبتنی بر سه عنصر اصلی است: یک مدل گرافیکی بسیار شبیه به پست اسکریپت، یک سیستم مدیریت فونت برای جاسازی فونت های مورد نیاز در داخل PDFو ذخیره سازی ساخت یافته برای مدیریت تمام آبجکت ها و همچنین فشرده سازی.
ایجاد یک سند PDF از طریق یکپارچه سازی با نرم افزار کاربردی (ابزار کاربردی کار را از برنامه منبع شما مانند آفیس مایکروسافت تحویل می گیرد) و یا تبدیل از طریق چاپ سند مورد نظر، انجام می شود.
ابزار ایجاد، یک درایور چاپگر را بر روی سیستم نصب می کند که به کاربر امکان می دهد تنظیمات مربوطه را پیکربندی کرده و PDFرا در محل مورد نظر خود ذخیره کند.

Foxit Phantom PDF Suite 2.0

Foxit مدعی است که برنامه Phantom PDF Suite 2.0 می تواند فایل های PDF را تا سه برابر سریع تراز سایر رقبا ایجاد کند، بسیار سریع تر ایجاد می شود و دقیقاً تنها Foxit به یک درصد ملزومات ذخیره سازی رقیب اصلی خود نیاز دارد. این شرایط به طور قطع یک چالش واقعی است.
ابزار Foxit می تواند اسناد PDF را ترکیب یا تقسیم کند و ویرایش اسناد به صورت دسته ای برای تسهیل پردازش انبوه آن ها امکان پذیر خواهد بود.
phantom در عین حال به طور مستقیم از آفیس مایکروسافت پشتیبانی می کند و از توانایی اسکن اسناد به فرمت PDF برخوردار است. اضافه کردن متن به اسناد PDF و همچنین تغییر متن آن ها نیز امکان پذیر خواهد بود. توضیحات، یادداشت ها و برجسته کردن نیز در این برنامه پشتیبانی شده است.
به علاوه، یک ویژگی مقایسه نیز درنظر گرفته شده است که می توانید از آن برای ردیابی آسان تغییرات مابین دو نسخه سند خود استفاده کنید. چاپ، ویرایش و استخراج محتوای فایل نیز قابل مدیریت است.

FreePDF 4.02

FreePDF یک جایگزین برای محصولات ادوبی و Foxit به شمار می آید. این برنامه هیچ هزینه ای ندارد، اما در عین حال بسیار قدرتمند یا انعطاف پذیر هم نیست. فایل نصب FreePDF کوچکتر از 2 مگابایت است زیرا این برنامه برای کار خود به ابزار پست اسکریپت Ghostscript نیاز دارد. شما باید این دو برنامه را به طور جداگانه دانلود و نصب کنید. Ghostscript می تواند برای بررسی وجود خطا در اسنادPDF پیش از ارسال آن ها جهت چاپ، مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه این ابزار می تواند یک سند PDF را به فرمت پست اسکریپت تبدیل کند. Ghostscriptیک ابزار خط فرمان است و به همین دلیل چندان کاربر پسند نیست. با این حال، FreePDFو Ghostscript در کنار یکدیگر یک گزینه کوچک و کارآمد را در اختیار تمام کاربران نیز قرار می دهند که به یک راه حل رایگان برای مدیریت وظایف ابتدایی خود در زمینه ایجادPDF نیاز دارند.
FreePDF از چند پروفایل (مانند یک حالت eBook) برای ایجادPDF پشتیبانی می کند. گذشته از این، برنامه اصلی تنها یک تنظیمات را برای پیکربندی کیفیت چاپ نگه می دارد. با این حال، شما می توانید چند سندPDF را در یک فایل واحد ترکیب کنید.

سکوی آزمایش و تنظیمات ایجاد PDF

ما از یک سیستم Phonom ll x6 1090T با شش هسته پردازنده استفاده کردیم تا مطمئن شویم که عملکرد پردازنده در فرآیند ایجاد PDF به یک گلوگاه تبدیل نخواهد شد. پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری سکوی آزمایش ما از مؤلفه های زیر تشکیل شده بود :
- پردازنده : Phonom ll x6 1090T
(45 نانومتری، 3/2 گیگاهرتز، 6 هسته ای)
- مادربرد:
(Asus crosshair IV Formula (AMD 890X)
- حافظه: دو ماجول دو گیگابایتی
DDR3-1333)OCZ3G2000LV4GK8-8-8-24)
- کارت گرافیکی: Radeon HD 5850 (یک گیگابایت GDDR5)
- هارد دیسک: 500 گیگابایت
(Seagate Barracuda 7200.11)
-منبع تغذیه : 750 وات (Silencer 750 EPS12V)
- سیستم عامل Windows 7 Ultimate X64 :
در این آزمایش از دو فایل پاورپوینت به عنوان اسناد منبع استفاده شده است. فایل اول یک سند 115 صفحه ای با Bulletها، متن، جداول و چند تصویر بود که حجمی معادل 54/3 مگابایت داشت. فایل دوم یک سند 24 صفحه ای با Bulletها، نمودارها، و تعداد زیادی Smart Art به حجم 5/77 مگابایت است. بر روی سکوی آزمایش نرم افزار پاورپوینت 2007 با سرویس پک 2 نصب شده بود.(جدول 1)
همان طور که در جدول 2 می بینید، Adobe Acrobate9 توانسته سند 115 صفحه ای ما را در یک فایل 5/3 مگابایتی جا دهد. خروجی سه ابزارPDF Export نرم افزار پاورپوینت 2007، Free PDFو PDF Creator فایل هایی با حجم نزدیک به 7 مگابایت بودند. از سوی دیگر،Foxit Phantom فایلی با اندازه بزرگ تر از فایل منبع را در اختیار ما گذاشت. خروجی فایل نمایشی پیچیده تر 24 صفحه ای ما وقتی در کوچکترین اندازه بود که برای تبدیل آن از PDF Exportخود پاورپوینت و یا Acrobat 9 استفاده کردیم و به ترتیب فایل هایی با حجم 1/5 و 2/3 مگابایت را به دست آوردیم. خروجی FreePDF و PDF Creatorتقریباً 9 مگابایت حجم داشتند و اندازه فایل ایجاد شده توسط Foxit Phantom نیز به 25 مگابایت می رسید. ( جدول 2)

کیفیت بالا

اندازه فایل تبدیل شده با کیفیت بالا از خروجی Acrobat 9 به وضوح کوچکتر از سایر گزینه ها است. سند 115 صفحه ای منبع ما پس از تبدیل توسط Acrobat حجمی در حدود 5/3 مگابایت پیدا کرد. فایل خروجی این سند از PDF Creatorیا FreePDF حجمی بیش از 7 مگابایت داشت، اما PDF Exportپاورپوینت و Foxit Phantom به ترتیب با تولید فایل های 15/3 و 29/3 مگابایتی در بدترین شرایط قرار گرفتند.
در تنظیمات کیفیت بالا، خروجی فایل 24 صفحه ای ما از Acrobat 9 و PDF Export برنامه پاورپوینت هنوز در حدود 4 مگابایت حجم دارد. از سوی دیگر، Foxit Phantom با گستاخی یک فایل تقریباً 40 مگابایتی را تحویل می دهد. اگر بخواهید این فایل نمایشی را از طریق ایمیل برای شخص دیگری بفرستید، چنین حجمی به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود. ( جدول 3)

کیفیت پیش فرض

فایل نمایشی 115 صفحه ای پاورپوینت با استفاده از ابزار آفیس مایکروسافت تنها در مدت 23 ثانیه به یک سند PDFتبدیل شد. عملکرد Foxit Phantom نیز در این جا بسیار سریع بود. بقیه محصولات به زمانی در حدود 2 دقیقه برای اتمام کار خود نیاز داشتند.
فایل نمایشی 24 صفحه ای پیچیده پاورپوینت ما نیز با استفاده از تنظیمات پیش فرض ابزار توکار آفیس به سرعت تبدیل شد. باید اضافه کنیم که کیفیت تصویری PDF به دست آمده کاملاً قابل قبول بود. سایر ابزارها به استثنای Foxit Phantom به زمان بسیار بیشتری نیاز داشتند. Acrobat 9 Standard برای تکمیل کار خود به یک دقیقه و 42 ثانیه زمان نیاز داشت، بدون آن که کیفیت بصری بالاتری را با تنظیمات پیش فرض خود تأمین کند. ( جدول 4)

کیفیت بالا

زمان مورد نیاز برای ایجاد یک PDF با کیفیت بالا از سند 115 صفحه ای پاورپوینت در برنامه های مختلف تا حدود زیادی متفاوت است. این کار برای PDF Export مایکروسافت 36 ثانیه طول می کشد، در حالی که سایر ابزارها به بیش از 1 تا 2 دقیقه زمان برای همین تبدیل نیاز دارند. در مورد فایل نمایشی 24 صفحه ای، باز هم PDF Export پاورپوینت اولین ابزاری بود که خروجی خود را تحویل داد. Acrobat 9 در این رقابت آخرین
جایگاه را به دست آورید. (جدول 5)

جمع بندی

اگر می خواهید اسناد PDF را ایجاد کنید اما تمایلی به خرید Adobe Acrobate9 ندارید، چند گزینه دیگر نیز در اختیار شما قرار دارند. ما در این مقاله به بررسی 5 ابزار برای انجام این کار پرداختیم و به نتایج بسیار متنوعی رسیدیم. مجموعه های آفیس 2007 و آفیس 2010 مایکروسافت با یک تابع PDF Export توکار ارائه می شوند. این ابزار از فرم ها و یا ویژگی های پیچیده پشتیبانی نمی کند، اما اگر نیاز اصلی شما تبدیل اسناد آفیس به فرمت PDF باشد، به خوبی کار خواهد کرد. ما متوجه شدیم که این ابزار با اختلاف زیادی نسبت به رقبای خود سریع ترین راه حل ایجاد PDF به شمار می آید، در حالی که برای تبدیل فایل های بزرگ وپیچیده پاورپوینت مورد استفاده در آزمایش های ما تنها به 8 تا 36 ثانیه زمان نیاز داشت. انجام همین کار بر روی سایر ابزارها بین یک تا دو دقیقه طول می کشید. اکثر فایل های به دست آمده به اندازه کافی برای ارسال از طریق ایمیل، کوچک هستند.
Free PDF 4.02 وPDF Creator 1.0.1 هر دو به ضمیمه منبع باز Ghostwrite نیاز دارند. هر دو برنامه مذکور عملکرد مشابهی را به نمایش می گذارند اما Free PDF کمی سریع تر بوده و علاوه بر ایجاد اسناد از توانایی ترکیب کردن آن ها نیز برخوردار است.در مقابل، PDF Creator به احتمال ساده ترین ابزار در این گروه به شمار می آید. اندازه فایل های ایجاد شده توسط هردو ابزار، تقریباً یکسان است.


سپس نوبت به Foxit Phantom PDF Creation Suite 2.0 می رسد. این ابزار رایگان نیست، اما با قیمت 129 دلاری خود هنوز بسیار ارزان تر از Acrobat 9 Standard شرکت ادوبی است. از نقطه نظر ویژگی ها، Phantom به خوبی با ادوبی رقابت می کند. هر دو ابزار از قابلیت های بازچینی، اضافه کردن و حذف صفحات یا مدیریت فرم ها برخوردارند و از توضیحات و قابلیت های همکاری نیز پشتیبانی می کنند. با این حال، ابزارFoxit به بعضی از گرافیک ها در سند 24 صفحه ای پاورپوینت ما آسیب رساند و ما نتوانستیم این مشکل را برطرف کنیم.
Foxit Phantom PDF Creation Suite 2.0 به وعده خود در مورد سریع بودن عمل می کند، اما عملکرد آن در ایجاد اسناد PDF به بهای حجم بالای فایل های به دست آمده تمام می شود. تمام اسنادی که در آزمایش های ما توسط این برنامه ایجاد شدند به 19 تا 39 مگابایت فضای دیسک سخت نیاز داشتند. در نتیجه، اگر می خواهید اسناد PDF خود را از طریق ایمیل برای شخص دیگری بفرستید،Phantom به طور حتم گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.
در انتها، به Acrobat 9 Standard سیصد دلاری شرکت ادوبی می رسیم. این ابزار در هنگام ایجاد اسناد PDF عملکرد کندی دارد. با این حال، Acrobat 9 تقریباً همیشه کوچک ترین اندازه فایل را تولید می کند و فراگیر ترین راه حل موجود به شمار می آید.
اگر شما تنها برای به اشتراک گذاشتن اسناد مورد نظر خود به ایجاد فایل های PDF نیاز دارید، می توانید از ابزار توکار خود مجموعه آفیس استفاده کنید. بسته های ارزان تر این مجموعه ها قیمتی در حدود مجموعه Acrobat 9 Standard ادوبی دارند اما با خرید آن ها کپی هایی از ورد، اکسل و پاورپوینت را نیز به دست خواهید آورد.

به علاوه، این راه حل نتایج بسیار خوبی را برای ایجاد PDFهای ابتدایی در اختیار شما می گذارد. Free PDFو PDF Creator گزینه های بی نقصی برای استفاده های گاه و بیگاه هستند. از سوی دیگر، Phantom PDF Creation Suite 2.0 تنها زمانی به عنوان یک گزینه مطرح می شود که بتوانید با فایل های بزرگ کنار بیایید.
منبع:نشریه عصر شبکه 113
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد