یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

یوزرنیم پسوردهای جدید نود 32 عمو حسن

مقالات رایانه و اینترنت و ویندوز و نرم افزار و سخت افزار

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز
کمک از راه دور

چه خوب است اگر دوست کامپیوتری با تجربه شما_ کسی که دوبار در هفته با او تماس می گیرید تا مسائل کامپیوتر شما را حل کند _ بتواند از طریق خط تلفن و اینترنت مسئله کامپیوتر شما را پیدا و حل کند. آیا شبیه به فیلم های عملی - تخیلی به نظر می آید؟ نه. بسیاری از کاربران کامپیوتر، از تازه کاران گرفته تا خبره ها، دوستان یا خویشاوندانی دارند که درباره کامپیوتر بیشتر از آنها می دانند. و حالا، باید از برنامه ی Remote Assistance ویندوز 7 سپاسگزار بود، زیرا این افراد می توانند مستقیماً از راه دور و در جلوی چشم شما اصلاحاتی در کامپیوتر شما به وجود بیاورند و احتمالاً مسئله کامپیوتر شما را حل کنند.
Remote Assistance به شما کمک می کند. اکثر تعمیرکاران کامپیوتر از توضیحات فراوانی که مجبورند پای تلفن به کاربرانی بدهند که کامپیوترشان مسئله پیدا کرده است آگاهند و می دانند که همواره بیان چنین توضیحاتی وقت گیر است. در اکثر موارد، این افراد اگر به کامپیوتر مسئله دار دسترسی داشته باشند مدت زمانی که مجبورند بابت حل مسئله صرف کنند تقریباً نصف می شود. افزون بر این، موقع ارائه توضیح از طریق تلفن، کاربران چنان وقت خود را صرف اجرای دستورات دوست خود می کنند که بار بعد که همان مسئله رخ می دهد فراموش می کنند که چگونه رفع اشکال کنند.
به عنوان مثال، فرض کنید کاربر تازه کار، مسئله ای در صفحه نمایش کامپیوتر خود داشته باشد و نداند که چطور آن را حل کند. با یک یا چند بار تلفن زدن به یک دوست با تجربه خود ریشه مسئله را پیدا می کند، اما چون خود تجربه ندارد دوست با تجربه مجبور است در حل مسئله گام به گام او را هدایت کند. با برنامه Remote Assistance این دوست با تجربه می تواند به سرعت وارد بخش Device Manager در ویندوز 7 شود و برنامه رانش گر( driver) ویدئویی آن را ارتقا بدهد. و اگر پس از یک بوت مجدد باز هم مسئله وجود داشته باشد، دوست با تجربه می تواند عملیاتی را که در Task Manager اجرا می شود و ممکن است با خصوصیات نمایش تداخل پیدا کند بررسی کند.

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

در سراسر این عملیات، کاربر تازه کار می تواند فقط تماشا کند و یا درباره مراحلی که دوست با تجربه اش انجام می دهد یادداشت بردارد، و حتی از طریق تلفن پرسش هایی از او بپرسد. اگر تنها خط تلفنی کاربر کم تجربه به وسیله Remote Assistance اشغال شده باشد، او باز هم می تواند از بخش گپ زنی( chat) این برنامه بهره بگیرد و سؤالاتی را بپرسد.
البته،یکی از لذت های داشتن کامپیوتر یادگیری مسائل این فناوری است. اگر در نهایت خودتان خبره شدید و توانستید دوستان تان را راهنمایی کنید، احتمالاً از قدرت و سادگی Remote Assistance برای عملیات رفع اشکال قدردانی خواهید کرد.
هرگاه با یک مسئله کامپیوتری برخورد کنید که شما را گیج و ویج کرده باشد، اگر همیشه کسی باشد که کمک کند عالی است. اما حتی اگر آن قدر خوشبخت باشید که یک دوست یا آشنای با معلومات داشته باشید، هنگام نیاز معلوم نیست که دم دست باشد.
خوشبختانه، Windows Remote Assistance مسئله را حل کرده است. این برنامه به شما امکان می دهد که کمک فنی را از کسی دریافت کنید که در آن سوی شهر، یا یک استان دیگر، یا در یک شهر دیگر دنیا زندگی می کند. هنگامی که از طریق Remote Assistance کمک فنی دریافت می کنید، آن شخص خواهد توانست که دسک تاپ ویندوز شما را تماشا کند، و در صورت لزوم، حتی کنترل آن را به دست بگیرد و شما راحت کارهای او را تماشا کنید. به اجمال، Remote Assistance با سریع تر کردن و کارآمدتر کردن عملیات رفع اشکال، احتمال یافتن یک راه حل را افزایش می دهد.
Remote Assistance یک برنامه جدید ویندوز 7 نیست؛ در ویندوز ویستا و در ویندوز اکس پی نیز حضور داشت. اما Remote Assistance در ویندوز 7 تکامل پیدا کرده است_ به ویژه، یک گزینه جدید به نام Easy Connect دارد که می تواند عمل کمک رسانی را قابل اعتمادتر، راحت تر، و امن تر کند.
در این مقاله، نحوه استفاده از Remote Assistance و Easy Connect در ویندوز 7 برای دعوت از یک کاربر دیگر ویندوز 7 را شرح می دهیم که شما می شناسید، و به ارتباط کامپیوترتان با کامپیوتر او اعتماد دارید و می دانید که می تواند به شما کمک کند. همچنین، دستورالعمل های مربوط به حالتی را که امدادگر، ویندوز 7 را نداشته باشد یا Easy Connect مطابق انتظار کار نکند توضیح خواهیم داد.

صمیمانه دعوت شده اید

پس از آن که تدارکات لازم برای دریافت کمک از شخصی دیگر را فراهم کردید و آن شخص در کنار کامپیوترش حاضر شد، لازم است یک دعوت نامه(1) ارسال کنید که به امدادگر امکان خواهد داد که کامپیوتر شما را بیابد و به آن وصل شود.

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

برای ارسال دعوت نامه، منوی Start را باز کنید، assistance را در کادر جستجو تایپ کنید، و سپس Windows Remote Assistance را انتخاب کنید. گزینه دیگر که به صفحه کلید نیاز ندارد، آن است که روی Help And Support در منوی Start کلیک کنید، روی دکمه Ask کلیک کنید، و سپس روی لینک Windows Remote Assistance کلیک کنید . از هر راهی که بروید، پنجره ای به نمایش در خواهد آمد که از شما می پرسد که آیا کمک می خواهید یا نه_ گزینه Invite Someone You Trust To Help You را انتخاب کنید.( برای اطلاعات بیشتر درباره روش پاسخ دادن به دعوت نامه Remote Assistance، بخش « کمک کنید» را بخوانید.)
پنجره بعدی از شما خواهد خواست که از امدادگر مورد اعتماد خود دعوت کنید. گزینه Use Easy Connect را انتخاب کنید. پس از چند لحظه، دعوت نامه شما ساخته خواهد شد و یک پنجره جدید حاوی یک گذرواژه (2) 12 کاراکتری حرفی - عددی به نمایش در خواهد آمد که امدادگر برای ارتباط با سیستم شما به آن نیاز خواهد داشت.

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

این گذرواژه را از طریق تلفن می توانید به امدادگر اطلاع بدهید، یا اگر با برنامه های پیام رسانی فوری(3) کار می کنید، می توانید روی گذرواژه کلیک - راست کنید، Copy را انتخاب کنید، و سپس آن را در یک پیام paste کنید. با آن که همه حروف گذرواژه از نوع کاپیتال هستند، گذرواژه در عمل به بزرگی یا کوچکی حروف حساس نیست. امدادگر می تواند آنها را در حالت کوچک یا بزرگ( کاپیتال) تایپ کند.

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

یادآوری: اگر گزینه Use Easy Connect به رنگ خاکستری باشد، کار نمی کند، یا شخصی که قرار است به شما کمک کند ویندوز 7 را اجرا نمی کند. بخش های « مسائل Easy Connect» و « ارسال دعوت نامه از طریق ایمیل» را بخوانید.
پس از آن که گذرواژه را به امدادگر دادید، شما راحت سر جای خود بنشینید_ لحظاتی بعد که امدادگر آن را تایپ می کند، پنجره ای باید بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شود که از شما می پرسد که آیا می خواهید که امدادگر شما بتواند به کامپیوتر شما وصل شود یا نه. هنگامی که روی Yes کلیک کنید، صفحه نمایش چند لحظه به لرزه در می آید، و سپس پنجره ای که پیشتر گذرواژه شما را به نمایش در آورد به شما گزارش خواهد کرد که امدادگر حالا می تواند دسک تاپ شما را ببیند. همچنین ممکن است متوجه نوعی تغییرات تصویری بشوید_ جای تصویر کاغذ دیواری دسک تاپ شما یک زمینه سیاه به نمایش در خواهد آمد، و دسک تاپ شما به حالت رنگی Windows Basic تغییر خواهد کرد، که سبب خواهد شد که تاسک بار(4) و پنجره ها بدون جلوه های ویژه به نمایش در بیایند. عادی است و کارایی را بر روی یک ارتباط لرزان اینترنت بهینه می کند.

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

حتی پس از آن که امدادگر گذرواژه ای را تایپ می کند که شما ارائه کرده اید، باز هم برای برقراری ارتباط به اجازه شما نیاز است.
پس ازبرقراری ارتباط بین شما و امدادگر، مسئله را می توانید با استفاده از کامپیوترتان نمایش دهید و همزمان امدادگر آن را تماشا کند. اگر از پیش از طریق تلفن یا پیام رسانی فوری با امدادگر در تماس نبوده باشید،روی دکمه Chat برای ارتباط متنی کلیک کنید.

کنترل را به دست امدادگر بسپارید

هنگامی که سعی می کنید که مسئله ای را از طریق Remote Assistance حل کنید، اغلب دادن کنترل کامپیوتر به دست امدادگر با تجربه مؤثرتر از زمانی است که او فقط تماشاگر باشد و به شما بگوید که روی چه چیزی کلیک کنید یا چه چیزی را تایپ کنید.
تا زمانی که شما از کسی که به او اعتماد دارید کمک می گیرید، استفاده از Remote Assistance برای دادن کنترل کامپیوتر به آن شخص بی خطر است. با این همه، دادن کنترل کامپیوتر از طریق Remote Assistance به کسی دیگر به معنی خارج شدن کنترل کامپیوتر از دست شما نیست. امدادگر بدون اجازه شما نمی تواند کنترل را به دست بگیرد، و چون در کنترل کامپیوتر با شما مشترک است، با آن که صفحه کلید و موش امدادگر قادر به کنترل کامپیوتر شما خواهد بود، صفحه کلید و موش شما نیز توان کنترل کامپیوترتان را دارد.
Remote Assistance کنترل کامپیوتر را فقط در زمانی با امدادگر مشترک می کند که او روی دکمه Request Control کلیک کند و از شما درخواست کنترل کامپیوترتان را کند. هنگامی که او این کار را انجام بدهد، پنجره ای بر روی صفحه نمایش شما به نمایش در می آید و از شما می خواهد که یکی از پاسخ های No یا Yes را بدهید. این پنجره همچنین حاوی یک مربع تیک زنی است که به امدادگر امکان می دهد که به پیام های User Account Control پاسخ بدهد. اگر شما این مربع را تیک دار نکنید و امدادگر با یک پیام UAC به هنگام کار روی سیستم شما برخورد کند، صفحه نمایش امدادگر تا زمانی که شما به آن پاسخ ندهید تاریک می شود( پیام های UAC پنجره های تأیید گیری ای هستند که غالباً پیش از آن که مجاز به تغییر دادن بعضی از تنظیم ها شوید به نمایش در می آیند).

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

گزینه های ارتباط

در زمانی که یک جلسه Remote Assistance برقرار است، روی دکمه Settings برای پیکر بندی بعضی از گزینه های ارتباط، مانند فعال کردن جلوه های بصری، اگر یک ارتباط اینترنت سریع داشته باشید)، یا استفاده از کلید ESC به عنوان یک روش دیگر برای متوقف کردن حالت کنترل مشترک کامپیوتر می توانید کلیک کنید.اگر زمانی بخواهید که موقتاً دسک تاپ تان را بدون قطع کردن ارتباط Remote Assistance پنهان کنید، کافی است روی Pause برای سیاه کردن صفحه نمایش امدادگر کلیک کنید، و سپس به هنگامی که آماده تماشا کردن صفحه نمایش شدید روی Continue کلیک کنید.
هنگامی که امدادگر دیگر به کنترل کامپیوتر شما نیاز نداشته باشد ( اما باز هم بتواند دسک تاپ شما را تماشا کند)، روی Stop Sharing برای خارج کردن کنترل کلیک کنید. برای متوقف کردن کامل استفاده از Remote Assistance، کافی است پنجره Remote Assistance را ببندید. امدادگر شما نیز در طرف خودش می تواند اکثر این کارها را انجام بدهد.
هنگامی که یک ارتباط Remote Assistance با کسی را از طریق Easy Connect برپا کنید، کمک گرفتن از همان شخص در دفعات بعدی کمی آسان تر می شود. این از آن روست که بار بعد که یک دعوت نامه کمک ارسال می کنید، قادر خواهید بود که از میان فهرستی از افرادی که پیشتر از طریق Easy Connect ارتباط برقرار کرده اند امدادگر مورد نظرتان را انتخاب کنید. هرگاه یکی ازموارد فهرست را انتخاب کنید، دعوت نامه همچون قبل ساخته خواهد شد، اما این بار شما یک گذرواژه را نخواهید دید. برای پاسخ دادن به دعوت نامه و ارتباط با شما، امدادگر فقط لازم است که نام شما را از فهرست تماسی مشابه در طرف خودش انتخاب کند،با این شرط که او از همان کامپیوتری استفاده کند که بار اول استفاده کرده است.

مسائل Easy Connect

Easy Connect بهترین روش برپاسازی یک ارتباط Remote Assistance است، و تا زمانی که شما و امدادگرتان از ویندوز 7 استفاده کنید و به شبکه های خانگی وصل باشید( توجه داشته باشید که یک شبکه اداری یا یک شبکه عمومی مانند یک نقطه تحت پوشش Wi-Fi ممکن است جلوی چنین ارتباطی را بگیرند)، احتمالاً قادر خواهید بود که از آن بدون هیچ مسئله ای بهره بگیرید. اگر شما یا امدادگرتان نتوانستید از طریق Easy Connect ارتباط برقرار کنید، کلیک کردن روی دکمه Troubleshooting ممکن است به ویندوز 7 امکان بدهد که یک مسئله پیکربندی را که ممکن است جلوی یک ارتباط را می گیرد شناسایی و تصحیح کند. پس از اجرای Troubleshooting، لازم است که یک دعوت نامه جدید بسازید.

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز


اگر باز هم نتوانستید یک Easy Connect را پس از اجرای Troubleshooting برقرار کنید، بد نیست که مجهز بودن روترهای(5) هر دو طرف اینترنت به آخرین فرم ور(6) را بررسی کنید، اگر روزآمد نبودند، آنها را روزآمد کنید( برای اطلاعات بیشتر به سایت وب سازنده روتر مراجعه کنید).

ارسال یک دعوت نامه از طریق ایمیل

اگر به هر دلیلی Easy Connect را یک گزینه مناسب نمی دانید، به جای آن ارسال یک دعوت نامه Remote Assistance با ایمیل را امتحان کنید . برای این کار، دعوت نامه را همان گونه که پیشتر شرح دادیم برپا کنید،اما در مقابل یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:
Use Email To Send An Invitation
Save This Invitation As A File
اولی به طور خودکار یک پیام جدید با برنامه ایمیل پیش فرض شما مانند Outlook، Windows Live Mail، یا Thunderbird خواهد ساخت که یک فایل « Invitation.msrcincident» به آن پیوست می شود. دومی به شما امکان خواهد داد که یک فایل را ذخیره کنید و سپس اگر از یک سرویس ایمیل مبتنی بر وب مانند Gmail یا Hotmail بهره می گیرید به طور دستی آن را به یک پیام پیوست کنید. در نام گذاری فایل دعوت نامه مختار هستید، فقط نباید بسط « .msrcincident» را تغییر بدهید.
روش ارسال ایمیل شما هرچه که باشد، پس از آن که دعوت نامه دریافت شود، یک پنجره گذرواژه را همان گونه به نمایش در خواهد آورد که در سناریوی Easy Connect به نمایش در می آید. هنگامی که یک دعوت نامه را ایمیل می کنید، برای راحتی ممکن است گذرواژه را در داخل ایمیل قرار دهید.راحت است، اما از لحاظ امنیتی یک فکر خوب نیست. در نتیجه، اگر مجبورید گذرواژه را از طریق ایمیل ارسال کنید، اطمینان یابید که آن را به نشانی درست ارسال می کنید.
فایل های دعوت نامه فقط به مدت 6 ساعت اعتبار دارند، در نتیجه، پس از گذشت دوره اعتبار نمی توان آنها را به کار برد. با وجود این، به طور پیش فرض می توانید خودتان مدت اعتبار را تعیین کنید، که به ویژه زمانی سودمند است که می خواهید یک دعوت نامه دارای دوره اعتبار طولانی برای کسی بسازید که مطمئن هستید که از او می توانید کمک بگیرید. برای تغییر دادن دوره اعتبار دعوت نامه، روی دکمه Start کلیک کنید، remote را در کادر جستجو تایپ کنید، و Allow Remote Access To Your Computer را تحت یافته های مربوط به Control Panel انتخاب کنید. سپس، روی دکمه Advanced برای انتخاب دقیقه، ساعت، یا روز اعتبار دعوت نامه ها کلیک کنید. بار بعد که در مورد کامپیوتر ویندوز 7 خود مشکل داشته باشید، یا فقط در مورد بخشی از یک نرم افزارتان به آموزش نیاز داشته باشید، به یاد بسپارید که Remote Assistance امداد کامپیوتری را آسان کرده است.

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

کمک کنید

عمل پاسخ دادن به یک دعوت نامه Remote Assistance مشکل تر از ساخت آن نیست. کافی است هنگامی که Remote Assistance را به اجرا در می آورید به جای گزینه زیر
Invite Someone You Trust To Help You
گزینه زیر را انتخاب کنید:
Help Someone Who Has Invited You
اگر گزینه Use Easy Connect را انتخاب کنید، پنجره ای به نمایش در می آید و از شما می خواهد که گذرواژه 12 کاراکتری ای را ارائه بدهید که کمک گیرنده به شما داده است. اگر یک فایل دعوت نامه Remote Assistance دریافت کرده باشید، کافی است روی آن کلیک - دوضرب کیند تا یک صفحه گذرواژه مشابه برای شما به نمایش در بیاید.

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

هنگامی که به کامپیوتر راه دور وصل شدید، اگر تصویر دسک تاپی که می بینید کمی دراز یا پهن شده باشد، یا خواندن آن دشوار باشد، به معنی آن است که کمک گیرنده در حال استفاده از رزولوشنی بالاتر از رزولوشن مورد استفاده شماست. کلیک کردن روی دکمه Actual Size دسک تاپ را واضح خواهد کرد، اما مجبور خواهید بود که برای دیدن کل صفحه از روش طومارنمایی( اسکرول ) بهره بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که بسته به وضعیت ارتباط اینترنت، ممکن است نمایش آنچه بر روی کامپیوتر راه دور می گذرد به چند ثانیه وقت نیاز داشته باشد.
سرانجام، به یاد داشته باشید که ارتباط Remote Assistance آن قدر سریع نیست که ویدئو را نمایش بدهد، و صدا را اصلاً انتقال نمی دهد. در نتیجه، برای رفع اشکال آن نوع مسائل، لازم است که کمک گیرنده به عنوان چشم ها و گوش های شما عمل کند.

پیش نیازها

برای این که Remote Assistance به طور موفقیت آمیز کار کند، بهتر است هم کامپیوتر کاربر با تجربه و هم کامپیوتر کاربر کم تجربه از ویندوز 7 بهره بگیرند، و هر دو باید به یک شبکه عمومی( مانند یک شبکه خانگی یا اینترنت) وصل باشند. کاربر کم تجربه باید از یک حساب مدیریتی (administrative account) بهره بگیرد( حساب مدیریتی همان حساب کاربری است که ویندوز7 به هنگام نصب می سازد).
اگر سپردن کنترل کامپیوتر به کاربر متخصص را بپذیرید، می توانید به طور اشتراکی کنترل صفحه کلید و موش را در اختیار داشته باشید. با وجود این، بهتر است کنترل را به طور کامل در اختیار کاربر متخصص بگذارید چون اگر شما نیز همزمان فرمان صادر کنید ممکن است در روند رفع اشکال مسائلی به وجود بیاید.

رفع اشکال Remote Assistance

با آن که Remote Assistance به طور معمول راحت کار می کند،به دلیل تداخل ها در پیکربندی یا عیوب برنامه ممکن است مسائلی به وجود بیاید. در زیر چند مسئله شناخته شده و روش حل آنها آمده است.
*از زمانی که Remote Assistance معرفی شده است، متداول ترین مسئله کار درمحیط های ویندوز متفاوت بوده است. به خاطر بسپارید: هر دو کاربر بهتر است دو ویندوز یکسان، مثلاً هر دو طرف ویندوز 7 داشته باشند.
اگرکاربر متخصص، کنترل کامپیوتر راه دور را از دست بدهد، علت می تواند در چیزی باشد که رزولوشن( دقت) کامپیوتر راه دور را تغییر داده است، مانند یک برنامه محافظ صفحه نمایش( screen saver) یا برنامه ای دیگر. بهتر است به هنگام این عملیات، برنامه محافظ صفحه نمایش را غیر فعال کنید. برای این کار، روی یک جای خالی Desktop کلیک - راست کنید، روی Personalize کلیک کنید و بعد در پایین پنجره Personalization روی آیکن Screen Saver کلیک کنید، و None را در پنجره ای که ظاهر می شود انتخاب کنید. در هر صورت، Remote Assistance به کاربر با تجربه پیام خواهد داد که پس از برقراری ارتباط مجدد، دوباره کنترل کامپیوتر راه دور را درخواست کند.
اگر کاربر متخصص سعی کند از راه دور کامپیوتر شما را کنترل کند و پیام خطای زیر را دریافت کند: « کنترل از راه دور این کامپیوتر مجاز نیست»، لازم است کامپیوترتان را برای کنترل راه دور پیکربندی کنید(و همچنان که پیشتر ذکر شد، باید از یک حساب Administrator بهره بگیرید.)

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

برای این کار، روی Computer کلیک - راست کنید، Properties را انتخاب کنید، و روی Remote Settings در ستون چپ کلیک کنید.در پنجره System Properties در برگه Remote مربع کنار عبارت زیر را تیک دار کنید:
Allow Remote Assistance connections to this computer
اگر روی دکمه Advanced تحت کادر Remote Assistance در این برگه کلیک کنید، دوره انقضای دعوت نامه را تحت کادر Invitations می توانید تغییر بدهید. تحت Remote Control در پنجره Remote Assistance Settings نیز می توانید مربع کنار عبارت زیر را برای دادن اجازه کنترل کامپیوتربه امدادگر تیک دار کنید:

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

Allow This Computer To Be Controlled Remotely
و روی OK کلیک کنید.سپس در پنجره System Properties روی Apply و آنگاه OK کلیک کنید و پنجره System را ببندید.
اگر کاربر متخصص نتواند ارتباط برقرار کند و پیام انقضای دعوت نامه یا لغو دعوت نامه دریافت کند، اما در واقع زمان دعوت نامه منقضی نشده باشد( و شما آن را لغو نکرده باشید)، می توانید ریشه مسئله را در System Restore پیدا کنید. اگر به تازگی از System Restore بهره گرفته باشید و سیستم را به تاریخی( نقطه بازگردانی ای) پیش از زمان ساخت دعوت نامه برده باشید( restore)، در حقیقت، دعوت نامه به صورت منقضی شده یا لغو شده ظاهر خواهد شد . مجبورید که یک دعوت نامه دیگر بفرستید( که توصیه می شود)، یا از System Restore برای لغو بازگردانی بهره بگیرید.
سرانجام، اگر موقع ارسال دعوت نامه Remote Assistance یک نشانی ایمیل غیر معتبر وارد کرده باشید، Remote Assistance به شما نمی گوید که گیرنده دعوت نامه را دریافت کرده است یا نه. Remote Assistance نمی تواند اعتبار نشانی های ایمیل را بررسی کند، یا تأیید کند که آیا دعوت نامه دریافت شده است یا نه. بنابراین،اطمینان حاصل کنید که نشانی ایمیلی که دعوت نامه را برایش ارسال می کنید معتبراست و کار می کند.

برنامه Windows Remote Assistance در ویندوز

ارتباط اینترنت تلفنی و باند عریض

Remote Assistance روی خطوط پر سرعت اینترنت خوب کار می کند. اما اگر از طریق یک مودم 56 کیلوبیت در ثانیه ای ارتباط برقرار کنید کارایی کمتر است. در حقیقت، ارتباط کاربران تلفنی آهسته است. اما مایکروسافت سعی کرده است که ارتباط را برای کاربران مودم های آهسته بهینه کند.
به عنوان مثال، اگر نرم افزار Remote Assistance روی کامپیوتر کاربر متخصص، یک مودم تلفنی را در کامپیوتر راه دور تشخیص بدهد، به طور خودکار رنگ دسک تاپ را به حالت 8 بیتی تنظیم می کند و کاغذ دیواری ( wallpaper) را خاموش می کند تا سرعت عمل ارتباط بیشتر شود. این دو کار، سرعت را بالا می برند و از دست دادن تنظیم رنگ بالا و کاغذ دیواری بر روی امکانات رفع اشکال تأثیری نمی گذارند.

چقدر مطمئن است؟

واضح است که Remote Assistance یکی از برنامه هایی است که داده دزدان ( hacker) آن را بسیار دوست دارند. آنها می توانند با در دست گرفتن کنترل کامپیوتر شما اطلاعات فراوانی را از روی آن بدزدند. با این همه، فناوری ارتباط راه دور به قدر کافی امنیت دارد.احتمال این که داده دزدان بتوانند از طریق کامپیوتر امدادگر کنترل کامپیوترشما را در دست بگیرند بسیار کم است. اما اگر یک داده دزد از اول عملیات دعوت نامه را به دست بیاورد شما به مشکل خواهید افتاد. خوشبختانه، Remote Assistance چندین امکان امنیتی دارد. گذرواژه یک شروع خوب است، و اگر آن را نه به عنوان یک گزینه بلکه به عنوان ضرورت در نظر بگیرید شروع بسیار بهتری است. و با آن که مرحله گذرواژه کمی آزار دهنده به نظر می رسد، اما دست کم اطمینان می دهد که کسی به جز دوست متخصص شما آن را ندارد.
چند راه برای انتقال گذرواژه در پیش دارید: ایمیل، تماس تلفنی، یا حضوری. واضح است که مطمئن ترین راه ارائه گذرواژه به صورت حضوری است،چون داده دزدان می توانند با بررسی ایمیل گذرواژه را بیابند.
مورد امنیتی دیگر Remote Assistance گزینه تاریخ انقضای دعوت نامه است. استفاده از این امکان نیز همیشه یک کار خوب است. مدت انقضا هرچه کمتر باشد بهتر است: یک ساعت عالی است.
سرانجام، Remote Assistance از پیام های منطقی خوبی در طول مدت دعوت و عملیات ارتباط بهره می گیرد. با این همه، کامل نیست. وقتی دعوت نامه فرستاده اید، کمتر از کنار کامپیوتر خود دور شوید چون ممکن است در غیبت شما کسی به کامپیوتر شما دسترسی یابد و اطلاعات تان را بدزدد.
هرچه صنعت کامپیوتر بیشتر ترقی می کند عملیات مجرمانه نیز با آن پیشرفت می کند، اغلب به صورت خاموش، در نتیجه، هیچ گاه رعایت اقدامات امنیتی را فراموش نکنید. به ویژه، اگر از Remote Assistance زیاد بهره می گیرید همواره دعوت نامه ها را به دیده تردید نگاه کنید.

پی نوشت ها :

1)invitation
2)password
3)instant messaging
4)Taskbar
5)router
6) firmware

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد